Λάθη που δεν πρέπει να κάνουμε όταν παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες

Health

Λάθη που δεν πρέπει να κάνουμε με συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες

By  | 

Πρέπει να παίρνεις τις σωστές βιταμίνες στις σωστές ώρες

Οι περισσότερες  βιταμίνες μπορεί να λαμβάνονται με το πρωινό γεύμα όπως οι πολυβιταμίνες, η Βιταμίνη Ε και η Βιταμίνη C καθώς και οι βιταμίνες συμπλέγματος Β. Όχι μόνο θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις την ημέρα σου σωστά, αλλά το πρωί είναι μια βολική ώρα για να θυμηθείς να τις πάρεις. Ορισμένες βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής πρέπει να λαμβάνονται μαζί με τροφή ή μετά το γεύμα για να έχουν καλύτερη απορρόφηση, ενώ κάποιες άλλες χρειάζεται να τις πάρεις με άδειο στομάχι. Με άδειο στομάχι τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την κατανάλωση τροφής συστήνεται η λήψη σιδήρου.

Επιπλέον, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συμβάλλουν στην μετατροπή της τροφής σε ενέργεια, η οποία θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις τη μέρα σου σωστά. Υπάρχει ένα μειονέκτημα ωστόσο. Δεν συνιστάται η λήψη ασβεστίου μαζί με πολυβιταμίνη, αν περιέχει σίδηρο. Το ασβέστιο μπορεί να αλληλεπιδράσει με την απορρόφηση του σιδήρου. Εάν λαμβάνεις σίδηρο σε πολυβιταμίνη με το πρωινό σου, μην πιεις γάλα ή μην καταναλώσεις γαλακτοκομικά εκείνη την ώρα. Προτίμησέ τα για τα επόμενα γεύματα. Ωστόσο η Βιταμίνη C βοηθά στην αύξηση της απορρόφησης του σιδήρου, γι ‘αυτό πιες το συμπλήρωμα σιδήρου με ένα χυμό πορτοκαλιού.

Πάρε τις πολυβιταμίνες και το ασβέστιο με φαγητό, ώστε να αποφύγεις τυχόν στομαχικές διαταραχές και, σε κάποιες περιπτώσεις, να ενισχύσεις την απορρόφηση. Τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορούν να ληφθούν με το γεύμα ή το δείπνο 3 ώρες μετά πριν κοιμηθείς. Η μορφή του ασβεστίου που παίρνεις καθορίζει αν θα πρέπει να το παίρνεις με ένα γεύμα ή σνακ, ή με άδειο στομάχι. Το ανθρακικό ασβέστιο απαιτεί την παρουσία των τροφίμων για καλύτερη απορρόφηση. Συμπλήρωμα ανθρακικού ασβεστίου μπορεί να ληφθεί με το δείπνο, καθώς νωρίτερα μέσα στην ημέρα με ένα άλλο γεύμα. Από την άλλη πλευρά, το κιτρικό ασβέστιο μπορεί να ληφθεί με ή χωρίς τροφή, και δεν απαιτεί τρόφιμα στο στομάχι για την απορρόφηση.

Δεν πρέπει να παίρνεις τις βιταμίνες σου με τον καφέ

Ο καφές είναι έχει διεγερτικές ουσίες και η καφεΐνη επιταχύνει τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Έτσι ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να απορροφήσει το σύνολο των θρεπτικών συστατικών. Αυτό δε σημαίνει ότι χρειάζεται να παραλείψεις τον καφέ σου.  Απλώς πιες τον και φάε το πρωινό σου και περίμενε 15 λεπτά για να πάρεις την πολυβιταμίνη σου με ένα ποτήρι νερό. Επίσης, ο συνδυασμός καφέ με βιταμίνες οδηγεί στην άμεση λειτουργία του εντέρου.

Οι βιταμίνες δεν πρέπει ποτέ να παίρνονται μαζί με τα φάρμακα

Τέλος, δεν πρέπει ποτέ να παίρνεις τις βιταμίνες σου μαζί με φάρμακα. Αυτό μπορεί να έχει διάφορες παρενέργειες στον οργανισμό. Ορισμένα βότανα ή διατροφικά συμπληρώματα (βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αμινοξέα), όταν λαμβάνονται ταυτόχρονα με φάρμακα όπως τα αντιόξινα (καούρες, φουσκώματα),  τα αντιβιοτικά, τα αντισυλληπτικά και τα καθαρτικά, μπορεί να προκαλέσουν στον οργανισμό ελλείψεις διάφορων θρεπτικών συστατικών, εμποδίζοντας  την απορρόφησή τους και οδηγώντας από ήπια μέχρι και σοβαρά καρδιολογικά  προβλήματα, πόνο στην κοιλιά και πονοκέφαλο.

 

 

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Με λένε Γιώργο… είμαι 21 χρονών, γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός με καταγωγή από τα εξωτικά Γιαννιτσά. Σπουδάζω Τ.Ε.Φ.Α.Α. στις Σέρρες, τουλάχιστον έτσι είπα στην μάνα μου. Από μικρός προτιμούσα το χειμώνα και τις διακοπές στο βουνό από ότι το καλοκαίρι και τη θάλασσα. Ασχολούμαι με το χειμερινό σκι και μου αρέσουν τα ταξίδια, κάτι που φροντίζω να κάνω συχνά! Μου αρέσει η επικοινωνία με τους ανθρώπους και πιστεύω ότι η ζωή δεν θέλει άγχος άλλα θετική διάθεση.