7 βασικά πράγματα που δεν πρέπει να ξεχνάς μετά την προπόνηση

Workout

7 βασικά πράγματα που δεν πρέπει να ξεχνάς μετά την προπόνηση

By  | 

Αφού ολοκληρώσεις όλο το πρόγραμμά σου έχεις μια αίσθηση ευχαρίστησης, ικανοποίησης και υπερήφανος που επιτέλεσες με όρεξη την γυμναστική σου. Σίγουρα η κούραση είναι μεγάλη και τώρα ετοιμάζεσαι να πας στα αποδυτήρια. Μήπως όμως έχεις ξεχάσει κάποια πολύ μικρά αλλά ουσιώδη πράγματα?

Διάβασε τα παρακάτω 7 πράγματα, που πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις μετά από κάθε προπόνηση ώστε να μην έχεις αφήσει την προσπάθεια σου ημιτελή.

  1. Δέκα λεπτά διατάσεις

Αμέσως μετά την τελευταία επανάληψη του τελευταίου σετ, οι μύες σου έχουν ανάγκη να ξεμπλοκαριστούν από την υψηλή συγκέντρωση γαλακτικού οξέος. Μια σειρά από διατατικές κινήσεις, θα επιτρέψουν στο σώμα σου να αποθεραπευτεί γρηγορότερα και επιπλέον, θα προάγουν ακόμη μεγαλύτερα οφέλη στην αύξηση των μυών που δούλεψες στις μπάρες.

2. Λίγα λεπτά τρέξιμο ακόμα

Θα μπορούσατε να εκτελούσατε για 15-20 λεπτά μία ήπια πορεία πάνω στο διάδρομο αμέσως μετά τις διατάσεις. Έρευνες έχουν δείξει πως λίγο τρέξιμο είναι απαραίτητο, ακόμα και ευεργετικό μετά από ένα πρόγραμμα με πολλά βάρη, επιτρέποντας στην καρδιά να κυκλοφορήσει καλύτερα το αίμα στους πρησμένους μυες σου, βελτιώνοντας τα αποτελέσματα της υπερτροφίας σε αυτούς.

3. Δεν πρέπει να αργείς να φας

Μετά από μία σκληρή προπόνηση, το μυϊκό σου σύστημα έχει τεράστια ανάγκη από θρεπτικά στοιχεία που απώλεσε κατά την άσκηση – ιδίως αμινοξέα και υδατάνθρακες. Φρόντισε να εφοδιάσεις το σώμα σου με ένα υψηλής ποιότητας γεύμα, όχι αργότερα από 15 με 20 λεπτά μετά την άσκηση.

4. Δεν πρέπει να επιμένεις αποκλειστικά στην πρωτεΐνη

Οι υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης είναι το ίδιο ή και περισσότερο αναγκαίοι, μιας και έχουν την ιδιότητα να ανεφοδιάζουν τους μυς και το συκώτι με γλυκογόνο, το οποίο σπαταλείται ιδιαιτέρα, μετά από άσκηση με βάρη. Τροφές σαν τις πατάτες, το ρύζι και το ψωμί εισέρχονται αστραπιαία στο κυκλοφορικό σύστημα, βελτιώνοντας τα επίπεδα ινσουλίνης και κατά συνέπεια ισορροπώντας το ενεργειακό ισοζύγιο των εξαντλημένων μυών σου.

5. Δεν πρέπει να τρώτε λιπαρά

Ένα πιάτο με περίσσιο λίπος, όχι μόνο αργεί να χωνευτεί, αλλά επιπλέον εμποδίζει τους υδατάνθρακες και την πρωτεΐνη να εφοδιάσουν τα μυϊκά κύτταρα.

6. Το σώμα χρειάζεται ύπνο και ξεκούραση μετά την προπόνηση

Οι ειδικοί υποστηρίζουν, ότι ένας ύπνος μετά από μια σκληρή προπόνηση, βοηθά το νευρικό σύστημα  και τους μυς να ηρεμίσουν και να συνεχίσουν την αποκατάσταση τους ευκολότερα και καλύτερα. Όμως, για τους περισσότερους ανθρώπους κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, αφού οι περισσότερες προπονήσεις λαμβάνουν χώρα σε πρωινές ή απογευματινές ώρες. Η μέση λύση είναι ένα οχτάωρο καλού ύπνου, τρεις ώρες μετά το τελευταίο γεύμα της ημέρας.

7. Να πίνετε νερό

Η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού, ειδικά για όσους γυμνάζονται συστηματικά, αποτελεί σημαντική παράμετρο της υγείας. Πριν, κατά την διάρκεια αλλά και μετά την προπόνηση πρέπει ο οργανισμός μας να ενυδατώνετε. Μετά την προπόνηση, χρειάζεται να καταναλώσετε τουλάχιστον μισό λίτρο νερό για να αναπληρώσετε τα υγρά που χάθηκαν μέσω του ιδρώτα. Εάν γυμνάζεστε για περισσότερο από μία ώρα, τότε μετά την προπόνηση το νερό δεν αρκεί. Θα πρέπει να αναπληρώσετε τους χαμένους ηλεκτρολύτες σας είτε με κάποιο αθλητικό ποτό, είτε με φρούτα.

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Με λένε Γιώργο… είμαι 21 χρονών, γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός με καταγωγή από τα εξωτικά Γιαννιτσά. Σπουδάζω Τ.Ε.Φ.Α.Α. στις Σέρρες, τουλάχιστον έτσι είπα στην μάνα μου. Από μικρός προτιμούσα το χειμώνα και τις διακοπές στο βουνό από ότι το καλοκαίρι και τη θάλασσα. Ασχολούμαι με το χειμερινό σκι και μου αρέσουν τα ταξίδια, κάτι που φροντίζω να κάνω συχνά! Μου αρέσει η επικοινωνία με τους ανθρώπους και πιστεύω ότι η ζωή δεν θέλει άγχος άλλα θετική διάθεση.