10 Pragmata pou mono enas politis mporei na katalavei

Dr.#tinpatisa

10 Πράγματα που μόνο ένας πωλητής μπορεί να καταλάβει

By  | 

Δεκέμβριος, ο μήνας των αγορών. Ο μήνας που όλοι ξεχύνονται στα μαγαζιά για να ψωνίσουν τα δώρα τους.

Το κλίμα είναι πολύ ωραίο. Ο κόσμος έχει καλή διάθεση και μαζί τους και οι υπάλληλοι που εξυπηρετούν στα μαγαζιά.

Για εμένα προσωπικά είναι οι καλύτερες μέρες στη δουλειά αυτές, γιατί απολαμβάνω το εορταστικό κλίμα και την ατμόσφαιρα. Είναι όμως κάποια πράγματα, που μόνο όσοι δουλεύουμε σε αυτόν τον τομέα, μπορούμε να καταλάβουμε ο ένας συνάδελφος τον άλλον.

Είναι αυτά τα 10 πράγματα που τα έχω ακούσει άπειρες φορές και θα συνεχίσω να τα ακούω ακόμα περισσότερες, και απλώς θα τα διακωμωδώ…

  1. Να σου κάνω μια ερώτηση

Στατιστικά, η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών, όταν θα μπει σε ένα μαγαζί θα κάνει την εισαγωγή με την εξής φράση: «Γειά σας. Να σας κάνω μια ερώτηση;». Και αυτόματα ακούω στα αυτιά μου το ρεφρέν από το γνωστό λαικό άσμα και κρατιέμαι να μην με πιάσουν τα γέλια.

  1. Ξέρετε τι θα ήθελα;

Οι πελάτες είναι χωρισμένοι στην κατηγορία που θα σου κάνουν μια ερώτηση ή που θα σου πουν: «Ξέρετε τι θα ήθελα;». Προφανώς και όχι, γιατί αν ήξερα, δεν θα δούλευα ως πωλήτρια, αλλά ως μέντιουμ. Αντιλαμβάνομαι ότι είναι φράση του λόγου, όμως πόσες φορές να ακούσω αυτό το introduction και να μου έρχεται στο μυαλό η σκηνή με τη Ρένα Βλαχοπούλου και τον Σταύρο Ξαρχάκο που κουνούσε το μαντήλι μπροστά στα μάτια της και ζητούσε λεφτά από τις πελάτισσες για να δει καλύτερα…

  1. Ο πελάτης στο ταμείο πάντα βιάζεται

Μπορεί να έχει δοκιμάσει το μισό μαγαζί, μπορεί να είναι μέσα στο κατάστημα με τις ώρες και να βγαίνει φωτογραφίες, να μιλάει στο τηλέφωνο και άλλα πόσα, αλλά όταν θα έρθει στο ταμείο να πληρώσει, πάντα, μα πάντα βιάζεται! Και φταις εσύ (η υπάλληλος!) που τον καθυστερείς…

  1. Άλλα προϊόντα υπάρχουν στις βιτρίνες και άλλα στην αποθήκη

Είναι σοκαριστική μερικές φορές η πεποίθηση που έχουν οι πελάτες ότι τους κοροιδεύεις και αυτοί φυσικά δεν είναι θύματα της πλεκτάνης σου και αντιλαμβάνονται τις διαφορές στο προιόν που είχες ως έκθεμα στην βιτρίνα, από αυτό το παραπλήσιο που του βγάζεις από την αποθήκη. Γιατί πάντα υπάρχει μια διαφορά στο μέγεθος, στο χρώμα, στην ποιότητα και άλλα πόσα…

  1. Δεν περιγράφω άλλο

Είδατε κάτι, κάπου, κάποτε… Κατά μέσο όρο μιλάμε πάντα για ένα εξάμηνο πριν. Και τώρα θέλετε να το αγοράσετε. Και μπαίνετε στην διαδικασία να περιγράψετε αυτό το όμορφο προιόν που το ερωτευτήκατε με την πρώτη ματιά. Αν σας ηχογραφήσουμε και μετά δείτε πως τελικά είναι αυτό το «κάτι» θα μείνετε πραγματικά αποσβολωμένοι… Συνήθως δεν έχει καμία σχέση.

  1. Αν και αν και αν

Έχεις κάνει την έρευνα σου, έχεις δει τι θέλεις να αγοράσεις, αλλά μπορεί να είναι λίγο ακριβό… Δεν είναι κακό, ούτε ντροπή να θέλεις κάτι αλλά να μην μπορείς να το αγοράσεις. Είσαι ευγενικός άνθρωπος, το καταλαβαίνω, και δεν θέλεις να γίνεις «καπνός» και να φύγεις από το μαγαζί… Αλλά μην μου ξεκινάς τους υποθετικούς λόγους, λες και κάνουμε ασκήσεις για την γραμματική της ΣΤ’ Δημοτικού. Αν ήταν πιο κοντό ή πιο φαρδύ ή πιο έντονο ή ο,τιδήποτε άλλο θα το αγόραζες. Γιατί και τότε δεν θα το αγόραζες και τζάμπα ενέργεια καταναλώνεις…

  1. Είσαι σκέτο χασομέρι

Η βόλτα στην αγορά δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύεται και από ψώνια. Μπορείς να περάσεις πάρα πολύ ωραία και χωρίς να ξοδέψεις λεφτά. Να κάνεις την βόλτα σου, να πάρεις ιδέες… Όμως μην ξεκινάς να λές τι έχεις στην κατοχή σου από όλη τη συλλογή! Αλήθεια, δεν έχει κανένα νόημα… Ούτε για εσένα, ούτε για τον πωλητή που σε εξυπηρετεί.

  1. Τι ώρα κλείνεται;

Μα αλήθεια τώρα, ακόμη να μάθετε ότι όλη η αγορά αν είναι ανοιχτή ως το απόγευμα μια καθημερινή, προφανώς και θα κλείσει στις 9 το βράδυ; Δηλαδή εσείς που το ρωτάτε, που ζείτε, στα βουνά;

  1. Ψόφιοι για καβγά

Μα είναι δυνατόν, να ακούτε κάτι που δεν σας αρέσει ή δεν σας βολεύει ή δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα σας και να τα βάζετε με τον κακόμοιρο τον πωλητή; Δεν σκέφτεστε ότι δεν σας λέει τη γνώμη του, αλλά σας ενημερώνει για την γραμμή της εταιρίας που δουλεύει… Και εσείς, αντί να καταλάβετε τι θέλει να σας πει, να του σέρνετε γενεές εφτα… Ντροπή!

  1. Ψεύδεστε

Επειδή σας έχουν μάθει ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, που μεταξύ μας, δεν έχει, έχετε πάρει αέρα και για να γίνει το «δικό» σας φτιάχνεται κάτι σενάρια επιστημονικής φαντασίας, που θα παίρνατε βραβείο μυθοπλασίας. Και όλο αυτό εννοείται εις βάρος του πωλητή, που καμιά φορά, ο ήρωας της ιστορίας σας είναι και ανύπαρκτος στην επιχείρηση, αλλά εσάς σας το είπε.


Και κάπως έτσι περνάμε τις μέρες μας, με πολύ γέλιο γιατί αλλιώς θα αποτρελαθούμε και εμείς μαζί σας. Δείξτε σεβασμό στους επαγγελματίες και μην σας κατακλύζει ο εγωκεντρισμός. Αγαπάμε πολύ τη δουλειά μας κα την συναναστροφή μας με τόσο κόσμο, για να βρισκόμαστε σε αυτή την θέση.

Και μην ξεχνάτε πως όταν δεν σας βλέπουμε, δεν σας γυρνάμε την πλάτη αλλά σας εξυπηρετούμε…

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Συναισθηματική, αυθόρμητη, γεμάτη όνειρα και τόλμη. Επιλέγω να μην συμβιβάζομαι με τα πλαίσια, γι' αυτό και λάτρεψα την ενασχόληση μου με τα παιδιά. Αυτή ήταν μία από τις αιτίες ή τις αφορμές που με άλλαξαν σαν άνθρωπο. Παθιάζομαι με ό, τι κάνω και ό, τι κάνω στη ζωή μου το αγαπώ. Είμαι η Βίκυ Βασιλακοπούλου ή αλλιώς η “Αγαθιάρα”. Από μικρή συνήθιζα να γράφω τις σκέψεις μου όταν δεν μπορούσα να τις εκφράσω λεκτικά και το συνεχίζω... Το μότο της ζωής μου είναι “Και αυτό θα περάσει”!