Θα μιλήσουμε σήμερα για ένα ευαίσθητο θέμα, το άγχος που το έχουμε όλοι. Είτε σε πολύ μικρό, είτε σε πιο μεγάλο βαθμό. Παρακάτω προτείνονται 3 μικρά tips  για να μπορείς να ηρεμείς, όταν βρίσκεσαι σε αυτή την κατάσταση.

 

Αρχικά όμως ας το γνωρίσουμε καλύτερα με έναν ορισμό:

O όρος άγχος (ή στρες) προέρχεται από το ρήμα ἄγχω, που στην αρχαία ελληνική γλώσσα σημαίνει σφίγγω ή πνίγω. Το άγχος είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων. Όταν κάποιος άνθρωπος νιώθει στρες το σώμα του είναι σε ένταση και ο εγκέφαλος του πυροδοτείται από πολλαπλές σκέψεις. Ο κάθε άνθρωπος εκτίθεται καθημερινά σε στρες καταστάσεις. Το στρες μάλιστα μπορεί να είναι και θετικό – το λεγόμενο ευ στρες – όταν κανείς καλείται να το αντιμετωπίσει σπάνια (ή μόνο μερικές φορές) και σε περιορισμένο βαθμό. Σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί σαν καταλύτης και τον ενεργοποιεί για να αντεπεξέλθει στις όποιες καταστάσεις. Όσο πιο συχνό και έντονο είναι το στρες, τόσο πιο δύσκολο είναι να αντιμετωπιστούν οι καθημερινές υποχρεώσεις.

Συναισθήματα, θυμού, απογοήτευσης και φόβου, όπως επίσης, οξυθυμία, κούραση και κατάθλιψη, κυριαρχούν και δεν επιτρέπουν να λειτουργήσει ο άνθρωπος με συγκέντρωση. Το στρες κάνει τους ανθρώπους ιδιαίτερα απαιτητικούς, ανυπόμονους και ευερέθιστους με ιδιαίτερα χαμηλή διάθεση για συνεργασία. Διατρέχεται μάλιστα κίνδυνος να κακοποιήσει κανείς λεκτικά ή ακόμη και σωματικά τα παιδιά του. Λειτουργώντας κάτω από στρες, υπάρχει η τάση να παρεξηγηθεί η συμπεριφορά των παιδιών του, πιστεύοντας ότι για παράδειγμα έκαναν κάτι από πρόθεση ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μια απλή απροσεξία.

Το άγχος μπορεί να έχει ψυχογενή προέλευση ή μπορεί να είναι συνέπεια σωματικής πάθησης. Επιπλέον, εξαρτάται από τις γνωστικές, συναισθηματικές διεργασίες, τον τρόπο ζωής του ατόμου και τον τρόπο αντίληψης του. Κάθε άτομο έχει ένα ορισμένο βαθμό άγχους, ο οποίος θεωρείται φυσιολογικός κάτω από ορισμένες περιστάσεις. Σε κάποιες άλλες όμως περιπτώσεις αυξημένου άγχους, προξενεί κακό και συντελεί στο να υπολειτουργεί το άτομο στις δραστηριότητες του και στο να επηρεάζεται αρνητικά η υγεία του.

Το ξέρω πως μόνο που διάβασες τον ορισμό σε έπιασε ένα τέτοιο αίσθημα, αλλά είμαι εδώ να σε βοηθήσω. Έτσι, όταν νιώθεις πως έχεις έρθει σε αυτή την κατάσταση μπορείς να ακολουθήσεις αυτά τα βήματα:

  1. Πρέπει να χαλαρώσεις τους μυς σου! Σε περιπτώσεις άγχους σφίγγουμε έντονα τους μυς μας και πολλές φορές χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ξέσφιξε λοιπόν τα δοντάκια, κανε κυκλικές κινήσεις με τους ώμους σου και προσπάθησε να πάρεις μια πιο χαλαρή στάση.
  2. Ανέπνευσε! Πάρε όσο περισσότερο αέρα χρειάζονται τα πνευμόνια σου με μια μεγάλη εισπνοή από την μύτη, και εξέπνευσε από το στόμα. Μπορείς να ακουμπήσεις το ένα χέρι στο στήθος και το άλλο στην κοιλιά για να συγκεντρωθείς καλύτερα στην αναπνοή σου.
  3. Αν βρίσκεσαι σε περιβάλλον που σου προκαλεί άγχος, δώσε χρόνο στον εαυτό σου και φύγε από εκεί για τουλάχιστον πέντε λεπτά, ώστε να καταφέρεις να ηρεμίσεις το σώμα και τον εγκέφαλο σου! Αν δεν μπορείς να απομακρυνθείς από αυτό, κλείσε τα μάτια σου και σκέψου πως βρίσκεσαι σε μια άλλη τοποθεσία με ένα άτομο που σε χαλαρώνει και σε ηρεμεί πολύ. Όταν νιώσεις έτοιμος/η άνοιξε τα μάτια σου ή επέστρεψε στο περιβάλλον που σε αγχώνει και όλα θα είναι σίγουρα καλύτερα!

 


ΥΓ. Τις συμβουλές αυτές μου τις έδωσε ψυχολόγος, ως προς τα πιο απλά tips για να μπορέσω να τιθασεύσω το άγχος μου σε δύσκολες καταστάσεις. Εμένα με βοηθούν πολύ! Ελπίζω και εσένα!

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

ΕΛΕΝΗ ΝΤΟΥΝΗ

Είμαι η Ελένη και ποτέ δεν είχα φανταστεί τον εαυτό μου να γράφει. Μικρή που με ρωτούσαν τι ήθελες να γίνεις όταν μεγαλώσεις, έλεγα «Λουλουδού», αργότερα «Περιπτερού» και μετά είπα να γίνω μαθηματικός. Αμ δε… Ξεκίνησα να παίζω SIMSκαι ο έρωτας μου για την Αρχιτεκτονική δεν άργησε να έρθει. Με αίμα (τα κοπίδια κόβουν πολύ), δάκρυα και ιδρώτα κατάφερα να περάσω στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ και πλέον να κάνω την διπλωματική μου πάνω στην Formula 1. Είμαι βέρα Αθηναία και μπορώ να δηλώσω με περηφάνια πως την Αθήνα την αγαπώ αθεράπευτα. Λέω το σουβλάκι καλαμάκι και την μπουγάτσα με τυρί, τυρόπιτα. Λατρεύω τα ταξίδια, το θέατρο, τον κινηματογράφο , τον Γιάννη Στάνκογλου και τον Σάκη Ρουβά. Δύσκολα θα με βρεις σπίτι μου να κάθομαι χωρίς να κάνω κάτι. Γενικά δύσκολα θα με βρεις σπίτι μου. Οι φίλοι μου εκνευρίζονται με την αισιοδοξία μου και την δυσκολία μου να γίνω ρομαντική. Εκνευρίζομαι δύσκολα και το πιο συνηθισμένο μέρος που μπορεί να με βρει κάποιος είναι στα Εξάρχεια να κόβω χαρτόνια και να συναρμολογώ μακέτες.