Ίσως να έχεις παρατηρήσει ότι το σώμα σου με τον καιρό αργεί να ανταποκριθεί σε μια δίαιτα ή ότι βάζεις πολύ πιο εύκολα βάρος. Γιατί συμβαίνει αυτό όμως; Είναι γνωστό ότι ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται με την ηλικία, αλλά επηρεάζεται εξίσου σημαντικά και από τις διατροφικές μας συνήθειες και τον τρόπο ζωής μας. Πώς μπορούμε να ξυπνήσουμε τον μεταβολισμό μας; Η απάντηση κρύβεται σε ένα συνδυασμό πραγμάτων. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και θα νιώσεις τον μεταβολισμό σου να αλλάζει μέρα με την μέρα.

 

  1. Μην κάνεις ακραίες και υποθερμιδικές δίαιτες

Η στέρηση θρεπτικών συστατικών φέρνει τον οργανισμό σε κατάσταση στρες και επιβραδύνει τον μεταβολισμό. Συνήθως αυτές οι δίαιτες οδηγούν σε μεγάλη απώλεια μυϊκής μάζας, η οποία καίει περισσότερες θερμίδες από τον λιπώδη ιστό και ενισχύει τις καύσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μεταβολισμός μας να επιβραδύνεται και τα κιλά να αυξάνονται με μεγαλύτερο ρυθμό.

 

  1. Κάνετε συχνά και μικρά γευματα

Κάνοντας συχνά και μικρά γεύματα κρατάμε τον μεταβολισμό μας σε εγρήγορση και τον αναγκάζουμε να κάνει διαρκώς καύσεις. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό εξισορροπούνται τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και αποτρέπονται τα υπογλυκαιμικά επεισόδια, τα οποία οδηγούνε σε κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας τροφής.

 

  1. Κοιμηθείτε 7-8 ώρες καθημερινά

Ο ποιοτικός βραδινός ύπνος ενισχύει τον μεταβολικό ρυθμό και μειώνει τα υπογλυκαιμικά επεισόδια. Κατά τη διάρκεια του ύπνου λαμβάνουν χώρα ορισμένες μεταβολικές διαδικασίες, όπως ο μεταβολισμός των υδατανθράκων και η παραγωγή ορμονών όπως η ινσουλίνη, η λεπτίνη και η αυξητική ορμόνη. Ένας μη ποιοτικός ύπνος παρεμβαίνει στον μεταβολισμό των υδατανθράκων και απορυθμίζει τις ορμόνες που σχετίζονται με τον μεταβολισμό, ενισχύοντας έτσι την αποθήκευση λίπους στο σώμα.

 

  1. Αυξήστε την μυϊκή σας μάζα

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η μυϊκή μάζα αυξάνει τον μεταβολικό μας ρυθμό. Καταναλώστε καθημερινά επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, χωρίς να καταφεύγετε σε ακρότητες, και προσθέστε στον τρόπο ζωής σας την γυμναστική με αντιστάσεις 2-3 φορές την εβδομάδα, ώστε να χτίσετε μυϊκό ιστό.

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΟΝΤΟΔΗΜΟΥ

Αγαπώ τις γάτες, το εγγλέζικο χιούμορ, τον ζεστό καφέ χειμώνα-καλοκαίρι και τη δουλεία μου. Διαιτολόγος στο επάγγελμα, από αυτούς που αγαπούν το καλό φαγητό και σκαρφίζονται συνέχεια νέες συνταγές. Προσαρμόζομαι εύκολα στις καταστάσεις και είμαι ανοιχτή σε καθετί νέο. Δεν μπορώ την αγένεια και δεν τα πάω καλά με τους ψεύτικους ανθρώπους.