Καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει και έρχεται σιγά σιγά η ξέγνοιαστη εποχή της παραλίας και της ηλιοθεραπείας, αντί να νιώθεις ανακούφιση και ανυπομονησία όπως θα έπρεπε, νιώθεις ένα βάρος να σε πιέζει χωρίς να ξέρεις τον λόγο. Ένα ανεξήγητο άγχος για τη δουλεία σου, για τη σχολή σου, για τη ζωή σου γενικότερα, σε τρώει χωρίς να το καταλαβαίνεις και νιώθεις ανήμπορη να το αντιμετωπίσεις. Και δε σε αδικώ.

 Οι ρυθμοί της καθημερινότητας ευνοούν κατά πολύ το άγχος και το στρες που νιώθουμε συνεχώς. Από το πρωί που ξυπνάμε, μέχρι τη στιγμή που θα κοιμηθούμε, διανύουμε έναν ασταμάτητο μαραθώνιο.  Τρέχουμε να τα προλάβουμε όλα και όταν τελικά δε το καταφέρουμε μια μελαγχολία μας πλακώνει. «Τι έκανα λάθος; Γιατί δε πρόλαβα να τελειώσω τις δουλείες μου; Τώρα θα πρέπει να τις κάνω αύριο. Αλλά αύριο έχω να κάνω άλλα πράγματα. Πότε θα προλάβω;» Τα σκεφτόμαστε όλα αυτά ξανά και ξανά και αγχωνόμαστε και ξε-αγχωνόμαστε, αλλά ξεχνάμε κάτι πολύ σημαντικό. Την υγεία μας.

Το άγχος και το στρες κάνουν κακό στην υγεία μας αποδεδειγμένα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ορμόνη του στρες, η κορτιζόλη, συνδέεται με την ανεξέλεγκτη λαχτάρα για λιπαρά και ζαχαρώδη τρόφιμα, οφείλεται για καρδιακά νοσήματα, για πονοκεφάλους και αϋπνία, για την απώλεια μαλλιών, για την αύξηση της αρτηριακής πίεσης και για πολλά άλλα. Οι επιστήμονες όμως, έχουν επισημάνει επίσης, ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιμετωπίσει κανείς το άγχος του. Το μόνο που χρειάζεται είναι να φτιάξει μια νέα ρουτίνα στη ζωή του, ένα νέο πρόγραμμα που θα τον γεμίζει ενέργεια και θα αποβάλλει τις αρνητικές σκέψεις.

Τα πράγματα είναι απλά. Κάποιες απλές συμβουλές και κάποιες εναλλαγές στις καθημερινές σου επιλογές, υπόσχονται να σε απαλλάξουν από την αρνητική ενέργεια και το άγχος που συνεχώς σε καταβάλλει. Απλά ακολούθησε τα παρακάτω tips και θα μείνεις έκπληκτη. Εξάλλου δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο!

  1. Πάρε βαθιές ανάσες

Το πρωί που ξυπνάς, πριν ακόμα ανοίξεις τα μάτια σου, φρόντισε να πάρεις 7 αργές και βαθιές αναπνοές. Η αναπνοή σε βοηθάει να αποβάλλεις την ένταση που νιώθεις μέσα σου και να αποβάλλεις όλη την αρνητική ενέργεια. Ακολουθώντας αυτή τη συμβουλή, η μέρα σου θα ξεκινήσει σίγουρα πιο ευχάριστα.

  1. Οργάνωσε το χρόνο σου σωστά

Είναι πολύ σημαντικό για κάθε μέρα που ξεκινάει να έχεις φτιάξει στο μυαλό σου ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα ακολουθήσεις. Από το προηγούμενο βράδυ, οργάνωσε τα πράγματα που έχεις να κάνεις την επόμενη μέρα, με σειρά προτεραιότητας και έτσι δε πρόκειται να πελαγώσεις ούτε στιγμή.

  1. Κάνε διαλείμματα

Όσο λοιπόν ακολουθείς το πρόγραμμα που έχεις βάλει στο μυαλό σου, με τις δουλείες που πρέπει να ολοκληρώσεις πριν νυχτώσει, μη ξεχνάς να κάνεις και μικρά διαλείμματα στο ενδιάμεσο. Ειδικά όταν κάθεσαι μπροστά από έναν υπολογιστή όλη μέρα, είναι σημαντικό και για το σώμα σου αλλά και για το μυαλό σου να σηκώνεσαι και να περπατάς λίγο, ακόμα και μέσα στο σπίτι. Το σώμα σου θα ξεπιαστεί, το μυαλό σου θα ηρεμήσει, και θα επιστρέψεις δριμύτερη για να συνεχίσεις τις δουλείες σου.

  1. Πρόσεχε τη διατροφή σου

Όπως είπαμε και παραπάνω, η κορτιζόλη μας ωθεί να τρώμε ανθυγιεινά φαγητά, που όχι μόνο μας παχαίνουν, αλλά εντείνουν το άγχος που ήδη νιώθουμε. Γι αυτό, όταν αισθάνεσαι άγχος πρέπει να επιλέγεις τροφές που σταθεροποιούν τη γλυκόζη στο αίμα σου. Για παράδειγμα το πρωί, που ούτως ή άλλως η κορτιζόλη είναι ανεβασμένη, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε φράουλες, φρούτα του δάσους, αμύγδαλα ή ξηρούς καρπούς.

  1. Κοιμήσου καλά

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για την υγείας μας, για την ομορφιά μας, για τη ψυχολογία μας. Είναι εξίσου σημαντικό λοιπόν να κοιμάσαι καλά και να ξεκουράζεσαι στ’ αλήθεια. Το υπνοδωμάτιό σου λοιπόν πρέπει να το προσέχεις σαν να είναι ο θησαυρός σου. Φρόντισε να είναι καθαρό και να μοσχοβολάει. Η λεβάντα να ξέρεις είναι χαλαρωτική και λένε πως διώχνει μακριά τις αρνητικές σκέψεις.

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Emmanouela Fotaki

Σπουδάζω δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η καταγωγή μου είναι από το όμορφο Ρέθυμνο και όσοι με γνωρίζουν, σίγουρα έχουν παρατηρήσει πως δεν σταματάω ποτέ να μιλάω! Αυτό που ίσως δε γνωρίζουν για μένα όμως, είναι ότι λατρεύω εξίσου να γράφω. Θεωρώ τη γραφή ένα τρόπο έκφρασης, γι' αυτό και επιλέγω θέματα που με προβληματίζουν, ανθρώπους που μου κινούν το ενδιαφέρον και μέρη που με εντυπωσιάζουν. Απεχθάνομαι κάθε είδος αδικίας και ρατσισμού και σαν στόχο στη ζωή μου έχω να βοηθάω όλους τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Η ευαισθησία και ο αυθορμητισμός, τα όπλα μου!