Βρες το είδος γυμναστικής που σου ταιριάζει!

Είναι γεγονός πως ο κάθε ένας από εμάς γεννιέται με ένα συγκεκριμένο είδος σώματος, ο οποίος και μένεις σταθερός σε όλη μας τη ζωή. Όμως, εκείνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τον ρυθμίσουμε στα σωστά επίπεδα με τον κατάλληλο τρόπο ζωής, αλλά και με το σωστό είδος άσκησης.

Όπως σημειώνει ο Αμερικανός ψυχολόγος William Sheldon, υπάρχουν 3 βασικοί σωματότυποι:

  1. Ο ενδόμορφος τύπος σώματος με μεγάλο βάρος στους γοφούς και τους μηρούς, υψηλή αναλογία λίπους και μυϊκό σύστημα που δεν διακρίνεται.
  2. Ο μεσόμορφος τύπος σώματος που αντιστοιχεί σε μεγάλο άνοιγμα ώμων και γοφών, μικρή μέση και εμφανές μυϊκό σύστημα.
  3. Ο εκτόμορφος τύπος σώματος με επίπεδο θώρακα, στενούς γοφούς και σχετικά αδύνατο μυϊκό σύστημα.

Mesomorph-2

Με το παρακάτω τεστ λοιπόν, θα καταφέρεις να μάθεις σε ποια κατηγορία ακριβώς ανήκει το δικό σου σώμα, τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες αυτής της κατηγορίας, αλλά και το είδος γυμναστικής που σου ταιριάζει.

Ξεκίνα…

O σκελετός μου είναι:

  1. Πιο μεγάλος από το συνηθισμένο
  2. Μεγάλος προς μέτριος
  3. Μικροσκοπικός

Το σώμα μου έχει την τάση να:

  1. Παίρνει πολύ απότομα βάρος
  2. Είναι σχετικά αδύνατο και μυώδες
  3. Είναι πολύ αδύνατο

Το σώμα μου έχει την όψη:

  1. Αχλαδιού
  2. Κλεψύδρας
  3. Πιπεριάς chili (Αδύνατο πάνω και κάτω)

Σαν παιδί ήμουν:

  1. Κάπως αφρατούλα-ης
  2. Κανονική-ος
  3. Πολύ αδύνατη-ος

Το επίπεδο της φυσικής μου δραστηριότητας είναι:

  1. Σχεδόν ανύπαρκτο. Κάνω καθιστική ζωή
  2. Αρκετά ενεργό
  3. Υπερδραστήριο. Δεν μπορώ να κάτσω ποτέ ακίνητος

Ο ρυθμός με τον οποίο λειτουργεί ο μεταβολισμός μου είναι:

  1. Αργός
  2. Αυτός που πρέπει
  3. Πολύ έντονος

Συνήθως οι κοντινοί μου άνθρωποι μου συστήνουν:

  1. Να χάσω κάποια κιλά
  2. Να μείνω στα κιλά που είμαι
  3. Να πάρω κάποια κιλά

Αν κυκλώσω τον καρπό του αριστερού μου χεριού με τον μέσο και τον αντίχειρα του δεξιού χεριού:

  1. Το μέσο δάκτυλο και ο αντίχειρας δεν εφάπτονται
  2. Το μέσο δάκτυλο και ο αντίχειρας απλά εφάπτονται
  3. Το μέσο δάκτυλο απλώνεται επάνω από τον αντίχειρα

Αναφορικά με το σωματικό μου βάρος θα έλεγα πως:

  1. Παίρνω εύκολα βάρος, αλλά δυσκολεύομαι να το χάσω
  2. Παίρνω και χάνω βάρος το ίδιο εύκολα. Συνήθως μένω σταθερή στα κιλά μου
  3. Έχω πρόβλημα με το να “βάλω” κιλά

Οι άνθρωποι γύρω μου θα με περιέγραφαν σαν:

  1. Άτομο συναισθηματικό
  2. Άτομο αθλητικό
  3. Άτομο πνευματικό

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Περισσότερα 1

ΕΝΔΟΜΟΡΦΟΣ
Ο ενδόμορφος τύπος διακρίνεται για το μαλακό και στρογγυλό σχήμα του σώματος, με ατροφικούς μύες και υπερτροφικό πεπτικό σύστημα.  Ένας άνθρωπος με αυτόν το σωματότυπο, αγαπά φυσικά το φαγητό, αλλά και τις ανέσεις. Είναι υπομονετικός, ήρεμος και έχει ανάγκη από προσοχή και φροντίδα.

ΣΤΟΧΟΣ: Να μειώσεις το λίπος στο σώμα σου, να αυξήσεις τη μυϊκή σου μάζα και τη γενική φυσική σου κατάσταση.
ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ: Πρέπει να εντάξεις στο πρόγραμμά σου ασκήσεις ενδυνάμωσης. Δηλαδή στατικές ασκήσεις για όλο το σώμα (κοιλιακούς, επαναλήψεις με βάρη και ασκήσεις για κορμό και άκρα). Με αυτόν τον τρόπο θα τονώσεις το αδύναμο μυϊκό σου σύστημα. Χρησιμοποίησε μετρίου μεγέθους βάρη, και κάνε γρήγορες επαναλήψεις, χωρίς πολύ μεγάλο διάλειμμα μεταξύ των ασκήσεων.

Περισσότερα 2

ΜΕΣΟΜΟΡΦΟΣ
Το σώμα σου μοιάζει να βρίσκεται πιο κοντά στον μεσόμορφο τύπο. Το μυϊκό σου σύστημα είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο και η εμφάνισή σου αποπνέει μια ωριμότητα. Το δέρμα σου είναι ανθεκτικό και παχύ και η στάση του σώματός σου ευθυτενής.
Είσαι άτομο περιπετειώδες, με θέληση για δύναμη και κυριαρχία στη ζωή σου. Έχεις θάρρος και είσαι ανταγωνιστικός-ή, ενώ πολλές φορές δεν νοιάζεσαι για το τι θέλουν ή σκέφτονται οι άλλοι γύρω σου.

ΣΤΟΧΟΣ: Εφόσον είσαι εκ φύσεως αθλητικός τύπος, το μόνο που χρειάζεται είναι να διατηρήσεις ή να βελτιώσεις αυτή την κατάσταση.

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ: Η καλύτερη άσκηση είναι εναλλακτικές μέθοδοι και ασκήσεις ευλυγισίας για να μην «παραφουσκώσουν» οι ήδη υπερτροφικοί μύες σου. Δοκίμασε καλύτερα Yoga και Pilates ή ακόμη και Belly Dancing. Βέβαια, καλό είναι να μετριάσεις την ένταση σε ό, τι είδος άσκησης και αν κάνεις. Είτε είναι ασκήσεις με βάρη -που πρέπει να είναι μετρίου βάρους και σε μέτριο ρυθμό επαναλήψεων – είτε αερόβια άσκηση, θα πρέπει να αποφεύγεις τις ακρότητες.

Περισσότερα 3

ΕΚΤΟΜΟΡΦΟΣ
Ο εκτόμορφος τύπος σώματος διακρίνεται από τον επίπεδο θώρακα, τους στενούς γοφούς και το αδύνατο μυϊκό σύστημα. Κατά κανόνα είσαι ψηλός-ή, με νεανική εμφάνιση και υπευθυνότητα. Προτιμάς την ιδιωτικότητά σου, είσαι ελαφρώς εσωστρεφής, ενώ το μυαλό σου δουλεύει καθημερινά «υπερωρίες»!

ΣΤΟΧΟΣ: Να δυναμώσεις και να τονώσεις το μυϊκό σου σύστημα.
ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ: Απώτερος σκοπός σου είναι να πάρεις κάποια κιλά, κυρίως με το να αυξήσεις τους μύες σου. Εδώ το μόνο που θα χρειαστείς είναι στατικές ασκήσεις με βάρη ή με τη χρήση του σωματικού σου βάρους. Οι επαναλήψεις θα πρέπει να είναι πολύ αργές για να έχεις σύντομα το αποτέλεσμα που θέλεις. Μάλιστα, καλό είναι να κάνεις πιο μεγάλα διαλείμματα μεταξύ των ασκήσεων.

Ελπίζω να σου φανεί χρήσιμο!


 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

ΧΑΜΑΜΤΖΗ ΧΡΥΣΑ

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.