Υπναράδες όλου αυτού του κόσμου εστιάστε την προσοχή σας παρακαλώ! Καθώς ξεκίνησαν αυτές οι κρύες ημέρες του χειμώνα, που όλοι μας το μόνο που θέλουμε είναι να χουχουλιάζουμε κάτω από τα παπλώματα και να κοιμόμαστε με τις ώρες στο ζεστό μας κρεβατάκι, αποφάσισα να κάνω μια μίνι έρευνα για να μάθω και εγώ περισσότερα για τις συνέπειες που μπορεί να έχει στον οργανισμό μας ο πολύς ύπνος.

Έμαθα λοιπόν, πως τόσο η έλλειψη όσο και οι πολλές ώρες ύπνου αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων ασθενειών, όπως στεφανιαία νόσο, εγκεφαλικό, διαβήτη, παχυσαρκία και ψυχικές ασθένειες. Αυτό μάλιστα, το επιβεβαιώνουν και διάφορες επιστημονικές έρευνες όπως μία που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία και συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο Γουόρικ. Οι ερευνητές μελέτησαν 3.968 άνδρες και 4.821 γυναίκες που συμμετείχαν στη διαχρονική μελέτη English Longitudinal Study of Ageing και εκτίμησαν την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου τους, παρακολουθώντας τους επί περίπου έναν μήνα. Ανακάλυψαν λοιπόν, ότι τα άτομα ηλικίας 50-64 ετών που κοιμούνταν λιγότερο από έξι ώρες ή περισσότερο από οκτώ κάθε νύχτα, εμφάνιζαν προβλήματα μνήμης καθώς και δυσκολίες στην ικανότητα λήψης αποφάσεων. Ειδικά όμως τα μεγαλύτερης ηλικίας άτομα και συγκεκριμένα εκείνα μεταξύ 65 και 89 ετών, παρουσίαζαν γενικότερη πτώση της εγκεφαλικής λειτουργίας μόνο στην περίπτωση που κοιμόντουσαν περισσότερο από ένα οκτάωρο κάθε βράδυ. Σύμφωνα μάλιστα με τη δρα Μισέλ Μίλερ που συμμετείχε στη μελέτη, τα ευρήματα της ομάδας μαρτυρούν ότι η ποσότητα ύπνου που χρειαζόμαστε αλλάζει με την ηλικία.

Γιατί όμως ο πολύς ύπνος μπορεί να βλάπτει την υγεία;
Η αλήθεια είναι πως για αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει ακόμα οριστική απάντηση, παρά μόνο διάφορες θεωρίες. Μία εξ αυτών αναφέρει ότι ο ύπνος για μεγάλες περιόδους μέσα στη νύχτα συνδέεται με μείωση της ποιότητάς του, με αποτέλεσμα το άτομο να περνά και διαστήματα στα οποία ξυπνά και δεν μπορεί να κοιμηθεί ξανά. Ο διαλειμματικός ύπνος μπορεί να βλάψει τη μνήμη, να προκαλέσει στρες και να οδηγήσει τελικώς σε συρρίκνωση του εγκεφάλου.

Κλείνοντας, καλό είναι να κρατήσουμε τη συμβουλή του ειδικού στα θέματα ύπνου, Dr Safwan Badr «Ένας υγιεινός, ισορροπημένος τρόπος ζωής δεν περιορίζεται μόνο στη διατροφή και την άσκηση, αλλά είναι σημαντικό και το πότε και πόσο κοιμάται κανείς. Είναι κρίσιμο οι ενήλικες να επιδιώκουν να κοιμούνται από επτά έως εννέα ώρες κάθε βράδυ, προκειμένου να μπορέσουν να απολαύσουν τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ένας καλός ύπνος στην υγεία τους, καθώς επίσης και σε όσους πάσχουν από χρόνιες ασθένειες».

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Xrysa Xamatzi

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.