Καλά καταλάβατε… έφτασε η στιγμή που με πολλή χαρά φυσικά, πρέπει να δώσετε ένα οριστικό τέλος σε οποιαδήποτε είδους σχέση είχατε ή έχετε με το άγχος.

 “Όχι ότι επειδή είμαι Θεσσαλονικιά θέλω να το παίξω χαλαρή, αλλά είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε πως το υπερβολικό και μη παραγωγικό άγχος μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις σε εμάς αλλά και στους γύρω μας.”

  Όλοι γνωρίζουμε πως η πραγματικότητα είναι σκληρή και πως η πιεστική καθημερινότητα δε μας δίνει και πολλά περιθώρια χαλάρωσης, όμως σίγουρα υπάρχουν τρόποι να απαλλαγούμε από το άγχος, αν όχι οριστικά έστω παροδικά. Πάμε λοιπόν να μάθουμε κάποιους από αυτούς τους τρόπους.

3c81682e0cb3890d96076c24a331ecb9

Οργάνωση: Αντιμετωπίστε τα προβλήματα με προτεραιότητα και στη σειρά τους. Μην προσπαθείτε να τα κάνετε όλα μαζί. Είναι σίγουρα προτιμότερο και πιο αποτελεσματικό. Πρέπει να είστε ρεαλιστές: δε μπορείτε να τα κάνετε.

Συζήτηση: Μην κλείνεστε στον εαυτό σας. Η συζήτηση κάνει καλό και δίνεις λύσεις. Όταν μοιράζεστε το πρόβλημα σας με κάποιο άτομο που αγαπάτε και νιώθετε άνεση, αυτό γίνεται μικρότερο και η λύση μπορεί να έρθει πολύ πιο εύκολα. Μάλιστα, ένας φίλος, ένα σύμβουλος, ένα οικογενειακό πρόσωπο μπορεί και αυτός να αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα ή να το βίωσε στο παρελθόν και να μπορεί να σας στηρίξει και να σας συμβουλέψει ανάλογα. Όπως διάβασα και κάπου, μοιρασμένο άγχος είναι μισό άγχος, μοιρασμένη χαρά είναι διπλή χαρά. Συμφωνώ απόλυτα…

Φυσική άσκηση: Η γυμναστική παραμένει “διαχρονική αξία” στην ανύψωση της διάθεσης σου, αφού καθαρίζεις  το μυαλό σου και παράλληλα κάνεις ένα διάλειμμα από οτιδήποτε σε αγχώνει(για αυτό ειδικά μην ανησυχείς, σου έχω ολόκληρη στήλη με ασκήσεις και προγράμματα).

Μουσική: Ορισμένα μουσικά κομμάτια αποτελούν πολύτιμο βοήθημα στην αποφόρτιση του στρες. Μελέτες έχουν δείξει ότι η μουσική με αργό ή μέτριο τέμπο και με απλή, ρυθμική και μελωδική δομή προσφέρει ηρεμία και ευχαρίστηση. Πρόκειται για κομμάτια κλασικής μουσικής, σύγχρονης ορχηστρικής μουσικής, χορωδιακής ή ακόμη και τραγούδια. Σε κάθε περίπτωση, όμως, βασική προϋπόθεση για την επιλογή του μουσικού κομματιού που θα σας χαλαρώσει είναι να σας αρέσει.

Όχι στο αλκοόλ, ναι στα βότανα: Θα έχεις ακούσει συχνά τη φράση “Πιες ένα ποτάκι να χαλαρώσεις”. Όντως ένα ποτό μπορεί να προκαλέσει αρχικά χαλάρωση, λόγω της καταστολής του κεντρικού νευρικού συστήματος, όμως στη συνέχεια προκαλεί διέγερση. Άρα, η συστηματική κατανάλωση, ως τρόπος διαχείρισης τους άγχους, δε θα σας βοηθήσει ουσιαστικά και μπορεί να προκαλέσει και εξάρτηση. Προτιμήστε διάφορα βότανα, όπως χαμομήλι, μελισσόχορτο και πασιφλόρα, τα οποία έχουν ηρεμιστική δράση και ηρεμούν επίσης το στομάχι.

Ξεκουράσου: Το άγχος εκτός από ψυχολογικά εκφράζεται και σωματικά. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό να κοιμάσαι καλά ή να χαλαρώσεις όταν νιώθεις πως δεν αντέχεις άλλο. Μην πιέζεις τον εαυτό σου.

Μην προσπερνάς πράγματα που σε ενοχλούν: Αυτή η παράμετρος κατά τη δική μου άποψη είναι από τις σημαντικότερες. Οι περισσότεροι συνηθίζουμε να κρατάμε μέσα πολλά πράγματα στα οποία είμαστε αντίθετοι, αλλά δεν έχουμε ποτέ το θάρρος να τα εκφράσουμε. Μεγάλο λάθος! Τα προβλήματα που προσπερνάμε ως «βλακείες» είναι ουσιαστικά αυτά στα οποία πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Έτσι, μην υποτιμάς την επιρροή που μπορεί να έχουν κάποια πράγματα στη ζωή σου και πάνω από όλα μη φοβάσαι να εκφραστείς.

 

Είναι πιθανό πολλά από τα παραπάνω να τα θεωρήσει κανείς πολύ απλά και συνηθισμένα. Όμως, οι περισσότεροι από εμάς όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με το άγχος, συνηθίζουμε να σκεφτόμαστε περίπλοκα και να αγνοούμε αυτούς τους απλούς αλλά τόσο σημαντικούς τρόπους αντιμετώπισης.

Ελπίζω να σας έβαλα σε σκέψεις, έστω και λίγο!


Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Xrysa Xamatzi

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.