Η Τσικνοπέμπτη είναι πια παρελθόν.

Όσο και εάν λυπούμαστε για αυτό, πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε και να κάνουμε ένα άμεσο restart στον μεταβολισμό μας, αποβάλλοντας όλες τις τοξίνες που έκαναν “party”  έως τώρα στον οργανισμό.

Πριν απορήσεις και αγχωθείς, να σε  ενημερώσουμε πως δεν πρόκειται να περάσεις τις detox ημέρες σου πίνοντας μόνο νερό με λεμόνι ή μηλόξυδο. Επειδή θέλουμε να κάνεις μια σωστή και φυσιολογική αποτοξίνωση χωρίς υπερβολές, σου παραθέτουμε παρακάτω κάποια tips αλλά και συγκεκριμένες διατροφικές προτάσεις προκειμένου να «διώξεις» τις τοξίνες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Tips

detox21

Ενέταξε  στη διατροφή σου τις εξής τροφές:

  • Πολλών ειδών πράσινα: μπρόκολο, σπαράγγια, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, κουνουπίδι, αγγούρια, σπανάκι, ραπανάκια, χρένο, σέλινο, γογγύλια και κάρδαμο),
  • Λαχανικά: Κρεμμύδια, σκόρδο και πράσα, τα οποία περιέχουν αλλικίνη, μια πολύ σημαντική ουσία
  • Φρούτα: οποιαδήποτε
  • Όσπρια: φακές, φασόλια, αρακά, ρεβίθια
  • Λίπη: ελαιόλαδο, αμύγδαλα, φουντούκια και φιστίκια
  • Βότανα και Μπαχαρικά: κουρκούμη, δεντρολίβανο, κύμινο, σπόροι και έλαιο από άνηθο καθώς και αφεψήματα από βότανα όπως τίλιο, τσάι του βουνού, λουίζα και τσουκνίδα
  • Θαλασσινά: Άγριος σολομός και σαρδέλες
  • Ζωϊκές πρωτεϊνες: Κοτόπουλο βιολογικής εκτροφής και γαλοπούλα

detox-fruits

Επέλεγε τροφές που είναι ολικής άλεσης και όχι επεξεργασμένες και χωρίς συνθετικές ουσίες.

Κατανάλωνε τουλάχιστον 6 ποτήρια νερό τη μέρα.

Προσπαθήστε να ασκείστε έστω και λίγο σε τακτική βάση, τόσο ώστε να ιδρώνετε από την άσκηση.

Μία κούπα πράσινο τσάι καθημερινά θα ήταν επίσης ωφέλιμο.

Απόφυγε εντελώς τη ζάχαρη, το αλκοόλ και τα τυποποιημένα προϊόντα.

Εκτός από τις παραπάνω συμβουλές, κάνοντας μια μίνι έρευνα βρήκαμε κάποιες μεμονωμένες ιδέες για υγιεινό πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.

ΠΡΩΙΝΟ

  1. Κρέπα φρούτων: Φτιάξτε μια κρέπα με γάλα, αλεύρι και αυγό, την οποία θα γεμίσετε με 1/4 φλιτζανιού βατόμουρα και κομματάκια φράουλας.
  2. Γευστικότατο Smoothie: Χτυπήστε στο μπλέντερ 1 μέτρια μπανάνα, 1 φλιτζάνι φράουλες, 1/2 φλιτζάνι cranberries ή χυμό ροδιού και 3-4 παγάκια. Σερβίρετε σε ποτήρι και συνοδεύστε το προαιρετικά με λίγα αμύγδαλα ή μια μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης.
  3. Πιπεριές scrambled: Ρίξτε στο τηγάνι πιπεριές διαφόρων χρωμάτων και προσθέστε 1 αυγό χτυπημένο με λίγο αλάτι και 1 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο. Ανακατέψτε ελαφρώς μέχρι να δέσει το μείγμα και σερβίρετε με 1 φέτα ψωμί και 1 κομμάτι κίτρινο τυρί μειωμένων λιπαρών.

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ

  1. Special κοτοσαλάτα: Ψιλοκόψτε 120-180 γρ. ψητού ή βραστού στήθους κοτόπουλου χωρίς πέτσα και αναμείξτε τα με 1/4 του φλιτζανιού γιαούρτι (2% λιπαρών), 1 κουταλιά σταφίδες, 1/2 φλιτζάνι κομματάκια μήλου και 1 κουταλιά καρύδια. Σερβίρετε το μείγμα σε 2 μεγάλα φύλλα μαρουλιού και συνοδεύστε τη σαλάτα με 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης.
  2. Πατάτα με γιαούρτι: Ψήστε στον φούρνο 1 μέτρια πατάτα με τη φλούδα της για 45΄, αφού την πλύνετε πολύ καλά.  Ανοίξτε τη στη μέση και προσθέστε sauce, παρασκευασμένη με 1/4 του φλιτζανιού στραγγιστό γιαούρτι (2% λιπαρά), 1/2 κουταλάκι του γλυκού κάρι, ελάχιστο σκόρδο τριμμένο, 1 κουταλιά ελαιόλαδο. Σερβίρετε την πατάτα περιχυμένη με χυμό λεμονιού και με 1 φλιτζάνι φρέσκα χορταρικά ή μπρόκολο.
  3. Η αρχοντική σαλάτα: Αναμείξτε 3 φλιτζάνια σαλάτα από ποικιλία φρέσκων χόρτων, 1/4 του φλιτζανιού τριμμένο καρότο, ψιλοκομμένο σέλινο και μπρόκολο, 1 κουταλιά αποξηραμένα cranberries ή σταφίδες, 30 γρ. φέτα τριμμένη και 1 κουταλιά ψιλοκομμένους ξηρούς καρπούς και περιχύστε με 1 κουταλιά ελαιόλαδο και 1-2 κουταλιές ξίδι βαλσάμικο. Συνοδεύστε τη σαλάτα με 1 φέτα ψωμί ή μισή κριθαροκουλούρα.

ΒΡΑΔΙΝΟ

  1. Κινέζικα λαχανικά: Σοτάρετε 1 φλιτζάνι μπρόκολο, 1 φλιτζάνι φρέσκα μανιτάρια σε φέτες και 1/2 φλιτζάνι πιπεριές σε φέτες και προσθέστε 1 κουταλιά σόγια σος. Ανακατέψτε μέχρι να μαλακώσουν τα λαχανικά και σερβίρετε με 2/3 του φλιτζανιού ρύζι στον ατμό.
  2. Λαχανοσαλάτα με κοτόπουλο: Ψιλοκόψτε 120-180 γρ. ψητού ή βραστού στήθους κοτόπουλου χωρίς πέτσα και αναμείξτε τα με 1/2 φλιτζάνι κόκκινες πιπεριές, 1/2 φλιτζάνι καρότο τριμμένο, 1 φλιτζάνι λάχανο τριμμένο, 1 κουταλιά κάσιους, 1/4 του φλιτζανιού κομματάκια μανταρινιού. Περιχύστε με μείγμα από 1 κουταλιά ξίδι, 1 κουταλιά σόγια σος και 1 κουταλιά ελαιόλαδο τη σαλάτα. Σερβίρετε με 1/2 φλιτζάνι  ρύζι στον ατμό.
  3. Σολομός με άνηθο: Σε βαθύ τηγάνι, αχνίστε 1 φιλέτο σολομού (120-180 γρ.) σε 1/2 φλιτζάνι ζωμό λαχανικών,  1/2 φλιτζάνι λευκό κρασί, 2 κουταλιές άνηθο ψιλοκομμένο και 3-4 κόκκους πιπέρι για 10-12΄. Σερβίρετε με 1½ φλιτζάνι ψητά λαχανάκια Βρυξελλών ή μπρόκολο και 1/2 φλιτζάνι άγριο ρύζι στον ατμό.

 

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

ΧΑΜΑΜΤΖΗ ΧΡΥΣΑ

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.