Συνάντησα τους House of Drama στη σχολή χορού ProDancers Studio μόλις τελείωσαν τις πρόβες τους.

Γνωστοί ως φετινοί νικητές του «Ελλάδα έχεις ταλέντο», είναι αδιαμφισβήτητα απόλυτα καλοί σε αυτό που κάνουν και προτάσσουν τη διαφορετικότητα μέσω των χορευτικο-θεατρικών τους παραστάσεων, που περνούν ποικίλα μηνύματα.

Γνώρισα μια ομάδα δεμένη, η οποία δεν ξεχνά να χαμογελά και κυρίως να γελά δυνατά, καθώς όπως είπαν, ο χορός τους ενώνει και τους δίνει ζωή.

Ο εμπνευστής και συντονιστής της ομάδας, Μάριος Μιλτιάδου, έχει καταφέρει, πέρα από το να φτιάξει μια ομάδα διαλέγοντας ξεχωριστά το κάθε μέλος, να περάσει πολύ ηχηρά μηνύματα μέσα από τις χορογραφίες του.

Έμπνευσή του αποτελούν πράγματα που έχει ζήσει ο ίδιος ή έχει ακούσει από άλλους, εικόνες που παράγει η φαντασία του και ερεθίσματα που βρίσκει στην καθημερινότητα. Με παραστάσεις που «τρέχουν», ετοιμάζουν πράγματα που θα μας καταπλήξουν, όπως μόνο αυτοί ξέρουν να κάνουν και το σίγουρο είναι ότι ήρθαν για να μείνουν και να καταρρίψουν πολλά στερεότυπα!

Ας μιλήσουν αυτοί τώρα…

 

Ποια ήταν η αφορμή για να συγκροτηθεί η ομάδα και από πόσα μέλη αποτελείται;

Μάριος: Υπήρχε μια πρώτη ομάδα, που λεγόταν Drama queens και πήγαινε πάρα πολύ καλά. Αργότερα άρχισε να έρχεται ολοένα και περισσότερος κόσμος στα μαθήματά μου και σιγά σιγά δημιουργήθηκαν νέες ομάδες μέσα από auditions. Έτσι γεννήθηκε το House of Drama, το οποίο αποτέλεσε μια στέγη για όλες αυτές τις ομάδες (Majesties, Ministry of drama, Royals, Unicorns, Drama minions, Babies), με έδρα τη Θεσσαλονίκη και τη σχολή ProDancers Studio. Η λογική των “Houses” είναι να υπάρχει μια βάση σε κάθε ομάδα, διότι μας αρέσει όχι μόνο να χορεύουμε, αλλά να λέμε ιστορίες με διάφορους τρόπους.

Η ομάδα αυτή τη στιγμή αποτελείται από 70 άτομα και θα είναι χαρά μας να προστεθούν και άλλα!

 

Είναι εύκολη η συνύπαρξη τόσο σε επαγγελματικό όσο και προσωπικό επίπεδο, δεδομένου ότι η ομάδα απαρτίζεται από τόσα πολλά άτομα;

Μάριος: Τις περισσότερες φορές, ναι. Όταν βέβαια υπάρχει μεγάλη τριβή, για παράδειγμα όπως στον τελικό του «Ελλάδα έχεις ταλέντο» που έπρεπε να ετοιμάσουμε κάτι αρκετά εντυπωσιακό σε πέντε μέρες, οι εντάσεις είναι αναπόφευκτες. Όλοι πρέπει να κάνουν υποχωρήσεις, εκτός από μένα φυσικά! (­γέλια όλης της ομάδας)

Κατερίνα: Τυπικά δεν υπάρχουν κανόνες, αλλά έχει δώσει μια γραμμή ο Μάριος για να μπορούμε να συνεργαζόμαστε ομαλά και να γίνεται σωστά η δουλειά. Παρά το άγχος, προσπαθούμε να  κρατήσουμε το Μάριο σε ήρεμη κατάσταση γιατί είναι αυτός που δημιουργεί και μας οργανώνει και αν δεν είναι αυτός καλά, δεν μπορεί να αποδώσει και η υπόλοιπη ομάδα.

Τον χρειαζόμαστε, γιατί είμαστε πολλά άτομα διαφορετικών ηλικιών και αυτός καταφέρνει πολύ καλά να μας συντονίζει.

Νάσια: Εγώ έχω να προσθέσω, πως οι πρόβες  χωρίς το Μάριο δεν πηγαίνουν και πολύ καλά, καθώς μας παίρνει περισσότερο χρόνο να κάνουμε κάτι αν δε μας καθοδηγεί.

Λευτέρης: Είμαστε σε αυτή την ομάδα γιατί ο Μάριος διάλεξε τον καθένα μας ξεχωριστά, οπότε καλώς ή κακώς όταν είμαστε στην αίθουσα, οφείλουμε να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.

Ηλίας: Σαν ομάδα, η σχέση μας έχει γίνει κατά κάποιον τρόπο οικογενειακή. Και μπορεί να είμαστε όλοι διαφορετικοί χαρακτήρες, αλλά υπάρχουν σημεία κλειδιά που βοηθούν την αρμονική μας συνύπαρξη.

Τι καινούριο ετοιμάζει η ομάδα;

Όλη η ομάδα περιμένει την απάντηση με αγωνία..

Μάριος:  Έχουμε τρία (3) Projects, τα οποία όμως δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα.

Ετοιμάζουμε την παράστασή μας “The bigger picture”, που θα ανέβει στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 25 Μαΐου και μετά το καλοκαίρι θα κάνει περιοδεία σε κάποιες πόλεις ανά την Ελλάδα και στην Κύπρο.

Είμαι επίσης καλλιτεχνικός υπεύθυνος της παράστασης “Chicago” που «ανεβάζει» η σχολή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο και συμμετέχουν πολλά παιδιά της ομάδας.

 

Η απήχηση που έχει η δουλειά σας στο κοινό επιβεβαιώνεται και από τη νίκη σας σε διάφορους διαγωνισμούς με πιο πρόσφατο το «Ελλάδα έχεις ταλέντο». Πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζεται η προσπάθειά σας σε αγωνιστικό επίπεδο και τι αποκομίσατε από αυτή την εμπειρία;

Κατερίνα: Το αγωνιστικό κομμάτι είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς βάζει την ομάδα σε κάποια όρια, τα οποία καλούμαστε να ξεπεράσουμε για να πετύχουμε.

Η συμμετοχή μόνο, αλλά και στην καλύτερη περίπτωση η πρωτιά, μας βοηθάει να εξελισσόμαστε χορευτικά αλλά και να μας μάθει ο κόσμος.

Η ομάδα υπάρχει εδώ και επτά χρόνια και είναι γνωστή στο χώρο του χορού, αλλά μέσα από το παιχνίδι ειδικά, είχαμε την ευκαιρία να συστηθούμε στο ευρύτερο κοινό, να δουν την τέχνη μας αλλά και να προβληθεί ο δημιουργός μας, ο Μάριος, και η εξαιρετική δουλειά που κάνει. Στο χορό δεν έχουν σημασία ούτε τα πρότυπα ούτε η ηλικία. Ο χορός μας κάνει καλύτερους ανθρώπους και δείχνει την πραγματική μας ταυτότητα.

Νάσια: Όλοι οι αγώνες μας έχουν προσφέρει εμπειρίες, γιατί δουλέψαμε σκληρά και αυτό μας επιβράβευσε σε όλα τα επίπεδα. Εδώ βρίσκεται και η μαγεία, το ότι δείξαμε τη διαφορετικότητά μας και αυτό άρεσε στον κόσμο, γιατί σε πολλούς διαγωνισμούς υπάρχουν περιορισμοί και όρια.

Μάριος: Ειδικά μέσα από το Show, παρά το τρέξιμο και τις δυσκολίες περί πνευματικών δικαιωμάτων για τις ατάκες από τις ταινίες και τις σειρές που χρησιμοποιήσαμε, κερδίσαμε πολλά και ειδικά την αγάπη του κόσμου, που μπήκε στη διαδικασία να μας ψηφίσει και ταξίδεψε μαζί μας. Μας εκτίμησαν και αυτό το σεβόμαστε πολύ!

Νατάσα: Έχουμε πάρει μέρος σε πολλούς διαγωνισμούς, σε άλλους τα πήγαμε καλά και σε άλλους όχι. Συνήθως όταν μπαίνουμε σε καλούπια που βάζουν οι διαγωνισμοί, δε δείχνουμε αυτό που πραγματικά είμαστε. Επομένως, το πιο σημαντικό στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο», είναι ότι η ομάδα έδειξε κάτι πρωτότυπο, αυτό που την εκφράζει. Άρεσε πολύ στον κόσμο και αυτό είναι πιο ουσιώδες από τη νίκη, διότι αναγνωρίστηκε η διαφορετικότητα της δουλειάς μας.

Στο παιχνίδι δεν είδαμε μόνο χορευτικά groups, αλλά πολλών ειδών ταλέντα, κι όμως εσείς ξεχωρίσατε. Τι δηλώνει αυτό για το χορό ως πόλο έλξης για το κοινό και τι δυσκολίες αντιμετωπίζετε στην ελληνική πραγματικότητα;

Νατάσα: Ο χορός είναι τρόπος έκφρασης και δυστυχώς πολλές φορές υπάρχουν περιορισμοί. Δεν μπορείς όμως να περιορίσεις την τέχνη, γιατί έτσι γεννιέται. Αυτό προσπαθούμε να περάσουμε μέσω της δουλειάς μας και πιστεύω ότι ο κόσμος ταυτίστηκε σε ένα βαθμό και από εδώ και πέρα θα αλλάξουν πολλά δεδομένα στην Ελλάδα.

Μάριος: Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι ότι δεν υπάρχουν χορηγοί, δηλαδή αναλαμβάνουμε μόνοι μας τα ρούχα, τις αίθουσες, τις κάμερες, τις παραστάσεις μας γενικά.

Γι’ αυτό και προσπαθούμε να τους προσεγγίσουμε για να έχουμε καλύτερη ποιότητα σε ό,τι ετοιμάζουμε. Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι όπως είπε η Νατάσα, το ότι βάζουν την τέχνη σε καλούπια.

Για παράδειγμα, είχα κάνει ένα Video-Project που υπάρχει στο YouΤube και ονομάζεται “Pornography”. Σχετίζεται με το γεγονός ότι οι γυναίκες εκμεταλλεύονται τη σεξουαλικότητά τους για να πετύχουν κάτι, και στην περίπτωση του video μεταφορικά, για να “σκοτώνουν” άνδρες.

Τα σχόλια που ακούσαμε ήταν πάρα πολλά και είχαν να κάνουν με το γεγονός ότι οι κοπέλες χόρευαν με εσώρουχα. Προσπάθησαν να μας κάνουν να νιώσουμε άσχημα οι επικριτές μας, γι’ αυτό και σε ένα σημείο «γέννησαν» αμφιβολίες σε μέλη της ομάδας για το αν έπρεπε τελικά να λάβουν μέρος σε αυτό.

Είναι λυπηρό να ακούς τέτοια σχόλια από δασκάλες χορού, ενώ ιδανικά η Ελλάδα θα έπρεπε να αποτελείται από γυναίκες που σέβεται η μία την άλλη και αλληλοϋποστηρίζουν τη δουλειά και την τέχνη τους, και όχι από γυναίκες που κρίνουν βάσει εμφάνισης.

 

Πείτε μου για μια παράσταση που θα σας μείνει αξέχαστη.

Κατερίνα: Η πρώτη που παρουσιάσαμε στο Μέγαρο, το “Drama Capsule”, η οποία ήταν εξαιρετική από πολλές απόψεις. Ήταν δίωρη και ήμασταν 70 άτομα, που σημαίνει ότι ήταν πολύ απαιτητική και για το Μάριο, αλλά και για όλους εμάς ήταν  καλλιτεχνικά μια φοβερή εμπειρία.

Νάσια: Δοκιμαστήκαμε πολύ σε αυτή την παράσταση, τόσο η σχέση μας σαν ομάδα όσο και ο καθένας ξεχωριστά σαν χορευτής, αλλά και σαν χαρακτήρας. Η ικανοποίηση που μας έδωσε δεν περιγράφεται.

Μάριος: Η λογική της ήταν ότι βάλαμε σε μια «κάψουλα» όλα αυτά που κάναμε τα πέντε πρώτα χρόνια, για να τα δουν οι επόμενοι και ακριβώς δύο χρόνια μετά, στις 25 Μαΐου, έχουμε τη δεύτερη παράστασή μας στο Μέγαρο.

 

Ένα γεγονός που σας έκανε να παραδεχτείτε πως «την πατήσατε».

Λευτέρης: Όταν μπήκαμε στο “House of Drama”! Με την καλή έννοια πάντα, γιατί μας έσωσε! (­γέλια από όλη  την ομάδα)

 

Πείτε μας μια συμβουλή για “Live it to believe it”.

Μάριος: Για τα πάντα μπορείς να έχεις άποψη βάσει εμπειρίας, οπότε η προσπάθεια είναι πολύ σημαντική. Πρέπει να βιώνεις κάποια πράγματα για να πιστέψεις ότι συμβαίνουν.

Βέβαια υπάρχει και ανταπάντηση, υπάρχουν πράγματα που δεν έχουμε ζήσει-ακούσει-γνωρίσει και όμως υπάρχουν!

 

Στη συνέντευξη πήραν μέρος οι:

Μάριος Μιλτιάδου, Κατερίνα Μαστορίδου, Βάσια Βαγιανή, Άγγελος Βασιλειάδης, Νάσια Βασιλειάδου, Λευτέρης Κωνσταντίνου, Χάρης Λάζαρης, Σεσίλια Λιάντζουρα, Θανάσης Λιάπης, Νατάσα Μαντουλίδου, Νεφέλη Μεγαλοβασίλη, Βασίλης Μετσοβίτης, Λευτέρης Μπακάλης, Χρύσα Νατσοπούλου, Νάνσυ Νικολαϊδου, Ηλίας Πατάκος, Μαρία Παύλου,  Νικολίνα Πεντερίδου, Φένα Τέζια, Αφροδίτη Χατζησταύρου


Μπορείτε να επισκεφθείτε τη σχολή χορού

THE PRODANCERS STUDIO:

http://www.prodancers.gr/

Join on Facebook & Youtube

ΚΛΑΙΡΗ ΚΑΡΑΠΙΔΑΚΗ (Dance instructor-owner)

Καθολικών 2, κέντρο Θεσσαλονίκη, τηλέφωνο: 6980994484

 αλλά και την προσωπική σελίδα των The HOUSE of DRAMA στο Facebook, Instagram & Youtube.

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

KIKΗ ΤΣΑΝΗ

Είμαι η Κική Τσάνη και σπουδάζω στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Ζω στην πανέμορφη Θεσσαλονίκη, την οποία δηλώνω πλέον και ως τόπο καταγωγής(δεν είναι). Λατρεύω το χειμώνα, διαβάζω με μανία ο,τι βρεθεί στα χέρια μου, παρακολουθώ συστηματικά αμέτρητες σειρές, πιστεύω ακράδαντα ότι ο καφές είναι εθισμένος σε μένα και παρατηρώ διεξοδικά τους πάντες και τα πάντα γιατί οι καλύτερες ιστορίες προκύπτουν από εκεί που δεν το περιμένεις. Η δημοσιογραφία για μένα είναι απόλυτη επιλογή και κόντρα ρόλος ταυτόχρονα, διότι το μόνο που με ευχαριστεί είναι να μεταδίδω ιστορίες, εμπειρίες και φυσικά να σχολιάζω αλλά τρομάζω στην ιδέα αλληλεπίδρασης με το ανθρώπινο είδος.