Αποτελεί παραδοσιακή άποψη πλέον ότι, προκειμένου να κάνουν τα παιδιά αυτό που είναι καλό για εκείνα, θα πρέπει κάποιος να τα καθοδηγήσει. Σε πολλές όμως καταστάσεις, όπως και σε περιπτώσεις που αφορούν την διατροφή, αυτό μπορεί να εφαρμοστεί.

Τα παιδιά δεν αγαπούν έτσι αυτόματα οτιδήποτε είναι καλό για αυτά και πρέπει πρώτα να συνηθίσουν την γεύση των διαφορετικών τροφών, αλλά, όπως θα καταθέσουν αυθόρμητα και πολλοί γονείς, το να ζητήσει κανείς από το παιδί να φάει τα λαχανικά, του είναι μια άχαρη και συνήθως μάταιη υπόθεση. Πράγματι, το να πιέσει κανείς τα παιδιά για φαγητά που δεν τους αρέσουν, μπορεί απλά να ισχυροποιήσει την απόφαση τους να αποφεύγουν οτιδήποτε τους προσφέρεται.

Πώς όμως μπορούν να πεισθούν τα παιδιά να συνεχίσουν να δοκιμάζουν νέα πράγματα που κανείς πρέπει να συνηθίσει πρώτα και να τρώνε λιγότερο από τα νόστιμα φαγητά που δεν είναι τόσο ποιοτικά για αυτά;

Και όμως, υπάρχουν πολλοί τρόποι να βοηθήσουμε τα παιδιά να κάνουν καλές και υγιεινές επιλογές για τους εαυτούς τους. Η  παιδική, άλλωστε, ηλικία είναι ο χρόνος για πειραματισμό με τις επιλογές, όταν υπάρχουν βέβαια ενήλικες να επιβλέπουν τη διαδικασία. Και ποιοι οι πιο αρμόδιοι από τους ίδιους τους γονείς; Για τα πρώτα τέσσερα έτη, η επίδραση από το σπίτι είναι τεράστια, και ακόμα και για το 40% των παιδιών που τρώνε στο σχολείο τα μεσημέρια αυτό αποτελεί μόνο ένα από τα γεύματα της ημέρας και μόνο για πέντε ημέρες την εβδομάδα και μόνο για σαράντα βδομάδες το χρόνο.

Παρ’ όλα αυτά, ενώ οι γονείς γνωρίζουν αρκετά καλά το τι θα ήθελαν να τρώνε τα παιδιά τους, το να τα κάνουν να τα φάνε αποτελεί ένα τελείως διαφορετικό ζήτημα. Το να είναι κανείς γονιός είναι αρκετά δύσκολο χωρίς να χρειάζεται να τα βάλει με τους πειρασμούς της βιομηχανίας τροφίμων, τους συχνά καλοπροαίρετους, αλλά μερικές φορές αντιδραστικούς παππούδες, τη δελεαστική φύση των έτοιμων γευμάτων για τις στιγμές εκείνες που είναι κανείς εξαντλημένος, καθώς και τις ανησυχίες και τις φοβίες που δημιουργεί η δημοσιότητα γύρω από τις διάφορες τροφές.

Τα μικρά παιδιά αναπτύσσουν συνήθειες και προτιμήσεις, άλλα τρώνε υπερβολικά σχολαστικά, άλλα εκδηλώνουν καπρίτσια και άλλα αρνούνται τη λήψη συγκεκριμένων τροφών. Υπάρχουν όμως κάποια από τα πιο απλά τρίκ που θα σας βοηθήσουν να κάνετε το φαγητό για τα παιδιά σας, αυτό που πραγματικά είναι: μια μικρή απόλαυση!

 

  1. Παρατηρείτε τα υγρά: Τα παιδιά που πίνουν πολλά υγρά ανάμεσα στα γεύματα δεν αισθάνονται πείνα την ώρα του φαγητού. Προσφέρουμε υγρά στο τέλος του γεύματος και επιμένουμε στο νερό και στους αραιωμένους χυμούς.
  1. Ελέγχετε τα σνακ: Εάν τα παιδιά καταλήξουν να τρώνε πολλά σνακ, δεν θα πεινούν στη διάρκεια των βασικών γευμάτων. Προτιμάτε φρούτα και μπαστουνάκια λαχανικών ανάμεσα στα γεύματα και όχι μπισκότα και κέικ.
  1. Μείνετε ήρεμοι: Τα παιδιά ανακαλύπτουν γρήγορα ότι μπορούν να διακόψουν τα γεύματα αρνούμενα να φάνε ή να δοκιμάσουν νέες τροφές. Είναι σημαντικό να αποφύγετε να επικεντρώνετε συνεχώς το ενδιαφέρον σας επάνω τους, γι΄ αυτό αποφύγετε να κάνετε σκηνές ή να λογομαχείτε με άλλα μέλη της οικογένειας για το φαγητό. Ποτέ μα ποτέ μην εξαναγκάσετε το παιδί να φάει.
  1. Δοκιμάζετε νέες τροφές: Έρευνες έχουν δείξει ότι όσο πιο συχνά προσφέρετε νέες τροφές στα παιδιά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να τρέφονται με μεγαλύτερη ποικιλία στο μέλλον.
  1. Προάγετε τις αγαπημένες: Αυτό είναι σημαντικό ειδικά για τα παιδιά που τρέφονται με περιορισμένο αριθμό τροφών. Εάν πχ το παιδί σας αγαπά το γάλα, προσθέστε μπανάνα ή άλλα φρούτα για να κάνετε μιλκ σέικ.
  1. Έπαινος αντί για τιμωρία: Τα παιδιά σπάνια ανταποκρίνονται στην τιμωρία και λατρεύουν τον έπαινο. Επαινέστε τα όταν τρώνε σωστά. Φτιάξτε έναν πίνακα επιβράβευσης για να κερδίζουν ένα αστέρι κάθε φορά που δοκιμάζουν κάτι καινούργιο.
  1. Δημιουργήστε ατμόσφαιρα: Η προσοχή των παιδιών αποσπάται εύκολα. Βοηθήστε τα να συγκεντρωθούν κρατώντας τα παιχνίδια, την τηλεόραση και ότι άλλο τους αποσπά την προσοχή έξω από το οπτικό τους πεδίο κατά τη διάρκεια του γεύματος.

Τελευταίο και πιο σημαντικό!

  1.  Το γεύμα να γίνεται γιορτή! Βάλτε τα παιδιά να συμμετάσχουν στην προετοιμασία του γεύματος, αφήνοντάς τα να στρώσουν το τραπέζι ή ακόμη καλύτερα να βοηθήσουν στο μαγείρεμα. Αφήστε τα να σερβιριστούν μόνα τους, αγνοώντας το μικρό χάλι που θα αφήσουν πίσω τους! Κάντε την διαδικασία του φαγητού παιχνίδι και διασκέδαση, μια στιγμή που το παιδί θα ανυπομονεί να συνευρεθεί με την υπόλοιπη οικογένεια.

 

 

 

 

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

ΒΙΚΥ ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Συναισθηματική, αυθόρμητη, γεμάτη όνειρα και τόλμη. Επιλέγω να μην συμβιβάζομαι με τα πλαίσια, γι' αυτό και λάτρεψα την ενασχόληση μου με τα παιδιά. Αυτή ήταν μία από τις αιτίες ή τις αφορμές που με άλλαξαν σαν άνθρωπο. Παθιάζομαι με ό, τι κάνω και ό, τι κάνω στη ζωή μου το αγαπώ. Είμαι η Βίκυ Βασιλακοπούλου ή αλλιώς η “Αγαθιάρα”. Από μικρή συνήθιζα να γράφω τις σκέψεις μου όταν δεν μπορούσα να τις εκφράσω λεκτικά και το συνεχίζω... Το μότο της ζωής μου είναι “Και αυτό θα περάσει”!