Πραγματικά λατρεύω να συζητώ για την συναισθηματική σταθερότητα όσον αφορά την ψυχολογία των γυναικών. Ο λόγος είναι απλός, έχει τρομερό ενδιαφέρον από επαγγελματικής πλευράς. Οι γυναίκες αυτά τα υπέροχα πλάσματα βλέπουν και κατανοούν την πραγματικότητά   τους κατά 70% μέσα από τα συναισθήματά τους. Η εκκίνηση για κάθε τους συμπεριφορά, είναι τα συναισθήματά τους. Γι’ αυτό  πολύ συχνά συμβαίνει, να μην μπορούν ούτε και οι ίδιες να εξηγήσουν την δική τους συμπεριφορά, γιατί  απλά τα συναισθήματα είναι πολύ  δύσκολο να ερμηνευθούν με απόλυτη ακρίβεια.

Τι σημαίνει να είναι μια γυναίκα συναισθηματικά σταθερή;

Σημαίνει να  μπορεί να διαχειριστεί τα συναισθήματα της, κάτω από συνθήκες άγχους ή πίεσης με σκοπό να μην υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις στην διάθεσή της. Ακούγεται απλό αλλά στην  πράξη είναι αρκετά δύσκολο, διότι τα συναισθήματα είναι όπως  τα κύματα, έχουν ένταση. Άλλες φορές μικρή, όπως τα ρεύματα, άλλες λίγο μεγαλύτερη, όπως τα μικρά κύματα, υπάρχουν φορές που βλέπουμε κύματα πολύ μεγάλα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το τσουνάμι. Για να βοηθήσω λοιπόν στη διαχείρισή τους, θα παρουσιάσω παρακάτω τρεις τρόπους που εάν εφαρμοστούν συστηματικά θα σας εκπαιδεύσουν για να αποκτήσετε τον έλεγχο των συναισθημάτων σας. Βασική αρχή είναι να κατανοήσετε την εξής αλληλουχία.

Σκέψη – Συναίσθημα –Συμπεριφορά.

Όλα ξεκινάνε από την σκανδάλη η οποία είναι η σκέψη. Αν λοιπόν αρχικά  κάνετε μια άσχημη σκέψη, είναι σίγουρο ότι άμεσα  θα βιώσετε ένα  άσχημο συναίσθημα, που στη συνέχεια θα σας οδηγήσει σε μία άσχημη συμπεριφορά, ίσως καθόλου αποτελεσματική. Ένα απλό παράδειγμα για την κατανόηση: Αργεί ο σύζυγός  σας να επιστρέψει από την δουλεία του. Αν  η πρώτη σκέψη σας είναι ότι σας απατά, στην συνέχεια θα βιώσετε το συναίσθημα της ζήλιας, το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα να έχετε μια επιθετική- αλλόκοτη  συμπεριφορά.

Αν όμως σκεφτείτε ότι ο σύζυγός αργεί, γιατί ψάχνει να σας αγοράσει ένα δώρο, αλλάζει αμέσως το συναίσθημά  σας και αυτόματα και η συμπεριφορά σας. Η αλληλουχία είναι ίδια για όλες τις συμπεριφορές. Η λύση είναι να αλλάζετε άμεσα την σκέψη σας, πριν προλάβει να εκδηλωθεί το αντίστοιχο συναίσθημα, γιατί μπορεί να είναι και τσουνάμι.

Με βεβαιότητα μπορώ να πω, ότι υπάρχουν πράγματα στην ζωή μας και στην καθημερινότητα μας, που δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε. Αυτά είναι  για παράδειγμα η συμπεριφορά των άλλων απέναντί μας ή ακόμα καταστάσεις όπως αρρώστιες, ατυχήματα κλπ.  Από την στιγμή λοιπόν που δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους  εξωτερικούς παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν συναισθηματική αναστάτωση, μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που νιώθουμε εμείς για αυτές τις καταστάσεις. Ο πιο απλός τρόπος είναι να αλλάξουμε την αντίληψη που έχουμε για το συγκεκριμένο γεγονός, απλά και μόνο αλλάζοντας την ερμηνεία που θα του δώσουμε. Παράδειγμα: Ένας χωρισμός, σας έχει καταβάλει και βιώνετε συναισθήματα απελπισίας, μοναξιάς  απογοήτευσης, απόρριψης κλπ.

Το ίδιο γεγονός τώρα, ας το δούμε με άλλη ερμηνεία. Σκεφτείτε ότι αυτός ο χωρισμός, ίσως να είναι μια νέα αρχή, σας έδωσε σίγουρα, πολλά μαθήματα για τις συμπεριφορές των άλλων, σας έμαθε να κατανοείτε και να αγαπάτε περισσότερο  τον εαυτό σας,  και σίγουρα σας έκανε πολύ πιο δυνατή. Μπορείτε να βρείτε πολλά θετικά για οποιαδήποτε κατάσταση αρκεί να εμβαθύνετε και  να ψάξετε.

Τέλος, εάν αντιληφθείτε ότι βυθίζεστε στην αυτολύπηση, θα πρέπει να θυμίσετε στον εαυτό σας ότι δεν γεννηθήκατε για να νιώθετε έτσι. Το συναίσθημα της αυτολύπησης όπως και τα περισσότερα αυτοκαταστροφικά συναισθήματα, είναι αποτέλεσμα κάποιας παρελθοντικής εμπειρίας, όπου κάποιος ή κάτι σας μετέδωσε το μήνυμα, ότι κάτι δεν πάει καλά με εσάς και εσείς εσωτερικεύσατε αυτό το ψέμα και το αποδεχθήκατε σαν αλήθεια.

Αλλά αυτό το ψέμα, δεν πρέπει να είναι δικό σας φορτίο, ούτε αυτές οι αρνητικές κριτικές έχουν να κάνουν με εσάς. Από την άλλη πλευρά, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που μάθατε να σκέφτεστε αρνητικά για τον εαυτό σας, μπορείτε να μάθετε κάτι καινούργιο, κάτι απόλυτα θετικό που θα προκαλέσει την αυτοεκτίμησή σας. Μπορείτε να μάθετε να προκαλείτε αυτές τις αρνητικές πεποιθήσεις, να καταστρέφετε την δύναμή τους και να επαναφέρετε τον αυτοσεβασμό σας.

Δεν θα είναι εύκολο και δεν θα το καταφέρετε σε ένα βράδυ. Αλλά είμαι σίγουρος ότι είναι εφικτό. Θα ξεκινήσει όταν αποφασίσετε, ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος για να ζήσετε την ζωή σας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αξίζει να το προσπαθήσετε.

Αυτές οι τρεις πολύ απλές τεχνικές θα πρέπει να επαναλαμβάνονται συστηματικά μέχρι να γίνουν κτήμα σας. Με αυτόν τον τρόπο  θα έχετε τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων σας και έτσι θα μπορείτε να παίρνετε σωστές  αποφάσεις και να έχετε καλύτερα αποτελέσματα σε όλους τους τομείς της ζωής σας.

Καλή τύχη!

Ιωάννης Καδεμλόγλου

Ψυχοθεραπευτής

Psychotherapist, Hypnotherapist, Life- NLP Coach, Time Line Therapist, Founder of Happie (Mind Hack your Happiness)

Facebook profile

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

be2live team

Το όνομά της δεν είναι τυχαίο, είναι το κορίτσι με το γλυκό χαμόγελο στην στάση του λεωφορείου, η διπλανή παρέα στο μπάρ, ο κολλητός σου που μόλις χώρισε... Ναι! Αυτό το τυπάκι της διπλανής πόρτας που την έχει πατήσει παραπάνω από μία φορά, σαν την be2live μας. Στο πλευρό της βρίσκονται φίλοι και μη, πρόθυμοι να αποτρέψουν άλλο ένα στραβοπάτημα της ή ακόμα να μοιραστούν την δική τους ιστορία μαζί σας. Η στήλη του gameofthoughts ανυπομονεί για την δική σου ιστορία, σε ένα παιχνίδι αληθινών σκέψεων. Και να θυμάσαι, πως το πιο σημαντικό όταν την πατάς είναι να χαμογελάς!