Η μεταβλητή πλευρά της αρχιτεκτονικής
“THE SHED”, NY

Οι άνθρωποι κινούνται, γιατί όχι και τα κτίρια; Η απλούστευση της σκέψης των Elizabeth Diller, Ricardo Scodifio και Charles Renfro θα μπορούσε να συνοψίζεται στην παραπάνω πρόταση όταν άρχισαν να σχεδιάζουν το “THE SHED”.
the-sed-%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bf1

Η Νέα Υόρκη ετοιμάζεται να καλωσορίσει σε λίγο καιρό το κτίριο που θα αποτελέσει το πιο σύγχρονο πραγματοποιημένο παράδειγμα της μεταβλητότητας στην αρχιτεκτονική. Στο τέλος της διαδρομής του “High Line” υψώνεται ένα κτίριο με μεταβλητό κέλυφος εμπνευσμένο από την κίνηση των τρένων που προϋπήρχαν στην περιοχή και εξοπλισμένο με την πιο σύγχρονη τεχνολογία.

Το κτίριο διεκδικεί επάξια μία θέση στα σημαντικότερα κέντρα τέχνης και πολιτισμού στην Νέα Υόρκη καθώς πρόκειται να φιλοξενεί ένα μεγάλο εύρος καλλιτεχνικών, πολιτιστικών και κοινωνικών δρώμενων. Εκθεσιακοί χώροι, θεατρικές σκηνές, αμφιθέατρα, καλλιτεχνικά εργαστήρια, μουσειακοί χώροι εναλλάσσονται μέσα στο πτυσσόμενο γυάλινο κέλυφος, όπου το καλοκαίρι αγκαλιάζει το υπόλοιπο κτίριο δημιουργώντας μία πλατεία που θα μπορεί να φιλοξενήσει διάφορες δράσεις.
the-sed-%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b5%ce%b9%ce%bf1

Η πρωτοπορία του συγκεκριμένου κτιρίου έγκειται στη δυνατότητα που έχει να μεταβάλλει τον χώρο προσδίδοντάς του διαφορετικές χρήσεις. Η μεταβλητότητα των κτιρίων διερευνάται σε μία προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της υπάρχουσας αρχιτεκτονικής και συσχέτισής της με νέες τεχνολογίες. Στο παράδειγμα του “THE SHED” μεταβάλλεται το κέλυφος και οι χρήσεις μέσα σε αυτό. Τι μπορεί να γίνει όμως όταν όλο το κτίριο αλλάζει και μεταβάλλεται;
To be continued…

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Spiros Nikolopoulos

Ο Σπύρος Νικολόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Σεπτεμβρίου το έτος 1995 κ μεγάλωσε στη Λιβαδειά. Η μεγάλη του επιθυμία να σπουδάσει αρχιτεκτονική εκπληρώθηκε στην ηλικία των 18, όπου άρχισε να φοιτά στη σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Από τότε μέχρι κ σήμερα, όπου βρίσκεται στο 4ο έτος σπουδών έχει συνεχή παρουσία σε εθελοντικές δράσεις σχετικές με την αρχιτεκτονική, διεθνή “workshops”, διεθνείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και έκανε μέρος της πρακτικής του άσκησης στους “Not A Number Architects”. Ως μελλοντικός αρχιτέκτονας δεν σκέφτεται να σταματήσει να επαγρυπνά για το μέλλον της αρχιτεκτονικής, του κόσμου κ να επιδιώκει την εξέλιξη κ των δύο.