Είναι γεγονός πως κάθε φορά που κάποιος αποφασίζει να ασχοληθεί με τη γυμναστική, τον κυριεύουν πολλά ερωτήματα και απορίες.


   Μία από τις πιο συνηθισμένες απορίες είναι ποιο είδος γυμναστικής πρέπει να διαλέξει για να αποκτήσει ένα υγιές και όμορφο σώμα. Τα δύο κυρίαρχα είδη γυμναστικής είναι η αερόβια άσκηση και τα βάρη(αναερόβια άσκηση). Πόσες φορές λοιπόν έχεις αναρωτηθεί τι είναι καλύτερο και προτιμότερο να κάνεις από αυτά τα δύο; Υποθέτω πολλές… Πάμε λοιπόν να δούμε τα χαρακτηριστικά της κάθε κατηγορίας!

Αερόβια άσκηση

   Η αερόβια άσκηση ουσιαστικά είναι ένα είδος γυμναστικής όπου περιλαμβάνει  όσες ασκήσεις σκοπεύουν στην αύξηση των παλμών, στην έντονη εφίδρωση και γεμίζουν τον οργανισμό μας με οξυγόνο. Αρχικά, είναι καλό να ξεκαθαρίσουμε ότι αερόβια άσκηση δεν είναι μόνο το aerobic, που γίνεται μέσα στις αίθουσες των γυμναστηρίων, με τη συνοδεία μουσικής και με συγκεκριμένα βήματα, που θυμίζουν περισσότερο χορευτικές κινήσεις. Aυτό είναι ένα από τα πολλά είδη που υπάρχουν και το οποίο προσαρμόστηκε για να εξυπηρετήσει τα άτομα που δεν έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν κάποιο από τα υπόλοιπα είδη αερόβιας προπόνησης. Για παράδειγμα, το τρέξιμο, η ποδηλασία και ο χορός (όπως η Zumba­) είναι και αυτά χαρακτηριστικά παραδείγματα αεροβικής.

woman-start

Ποια είναι τα οφέλη της αερόβιας άσκησης

ΥΓΕΙΑ :Η αερόβια άσκηση δυναμώνει την καρδιά και τους πνεύμονες, ενισχύει την πυκνότητα των οστών, ρυθμίζει καλύτερα το πρόγραμμα του ύπνου μας, ελαττώνει το στρες και είναι μια πολύ καλή επιλογή για έναν αρχάριο, ο οποίος επιθυμεί να προετοιμαστεί σωστά, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια σε πιο έντονα είδη γυμναστικής.

ΣΩΜΑ: Όσον αφορά το σώμα μας, η αεροβική βοηθά σημαντικά στη μείωση του λίπους, αν συνδυαστεί βέβαια με την κατάλληλη διατροφή. Μάλιστα, αν έχουμε να κάνουμε με ένα παχύσαρκο άτομο με χαμηλή φυσική κατάσταση, η χαμηλής έντασης αερόβια άσκηση είναι μονόδρομος.

Γυμναστική  με βάρη – Ασκήσεις ενδυνάμωσης

   Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι ασκήσεις που επικεντρώνονται σε διάφορες μυϊκές ομάδες κάθε φορά, είτε με τη βοήθεια βαρών, είτε χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματος μας. Επίσης, μπορούν να βασίζονται στην αντίσταση, χρησιμοποιώντας διάφορα όργανα γυμναστικής. Μπορούμε να τις πραγματοποιήσουμε είτε στο σπίτι με δικό μας εξοπλισμό, είτε στο γυμναστήριο.

gym_diatrofi1

Ποια είναι τα οφέλη των ασκήσεων ενδυνάμωσης

ΥΓΕΙΑ:  Στο παρελθόν, ορισμένοι επιστήμονες υγείας είχαν δαιμονοποιήσει τη γυμναστική με αντιστάσεις (βάρη) ως ανθυγιεινή και επιβλαβή για την καρδιά, δημιουργώντας παραπληροφόρηση και σύγχυση. Αυτή η άποψη όμως διαψεύδεται από τη διεθνή βιβλιογραφία. Αντιθέτως, η γυμναστική με βάρη μπορεί να είναι ευεργετική για την καρδιά αλλά και για την αντιμετώπιση της μάστιγας της εποχής μας, του Σακχαρώδη Διαβήτη και του Μεταβολικού Συνδρόμου. Μάλιστα, ακόμα και για τις νέες γυναίκες, μπορεί να δράσει ως πρόληψη στην οστεοπόρωση, κάτι που άλλες μορφές γυμναστικής όπως το κολύμπι δεν μπορούν να μιμηθούν.

ΣΩΜΑ: Με τις ασκήσεις ενδυνάμωσης καταφέρνουμε να ”¨χτίσουμε” περισσότερο μυϊκό ιστό, ο οποίος με τη σειρά του καίει περισσότερες θερμίδες και συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλοσχηματισμένου και γυμνασμένου σώματος. Άλλο ένα θετικό αυτών των ασκήσεων είναι πως το σώμα μας εξακολουθεί να καίει θερμίδες, ακόμα και αφού τελειώσουμε τη γυμναστική. Αυτό συμβαίνει με κάθε είδος γυμναστικής, αλλά καθώς οι ασκήσεις ενδυνάμωσης ενεργοποιούν περισσότερους μύες, ο μεταβολισμός αυξάνεται. Με απλά λόγια, η σκληρή γυμναστική οδηγείς στην καύση  περισσότερων θερμίδων, ώστε να αποκατασταθούν οι μύες.

Βασική διαφορά στα δύο είδη

   Ως προς την πηγή ενέργειας: Στην αερόβια γυμναστική το κύριο καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι το λίπος ενώ στην αναερόβια είναι το γλυκογόνο, που είναι αποθηκευμένο στους μύες.

   Εν κατακλείδι, η αναερόβια και η αερόβια άσκηση είναι χρήσιμες μορφές γυμναστικής, η καθεμία για διαφορετικό σκοπό και σε διαφορετικό πλαίσιο. Ανάλογα τους στόχους, μπορούν να συνδυαστούν για τα μέγιστα αποτελέσματα. Για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα πάντως, καλό θα ήταν να ασκούμαστε και με τους δύο τρόπους. Βέβαια, οτιδήποτε και να προτιμήσει κανείς, η άσκηση ως τρόπος ζωής είναι ήδη από μόνη της πολύ σημαντική. Άρα το αφήνω πάνω σας…

 

Σχολίασε και εσύ..!

Σχόλια

Xrysa Xamatzi

Ονομάζομαι Χρύσα Χαμαμτζή και είμαι φοιτήτρια Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Είμαι γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά και δηλώνω ερωτευμένη με την πόλη μου. Αυτό που με χαρακτηρίζει, είναι ότι μιλάω πολύ και “πάσχω” από τη ψυχική νόσο της τελειομανίας. Αυτό που μου δίνει ενέργεια, είναι η γυμναστική και το χαμόγελο της μαμάς μου. Η μεγάλη μου αδυναμία είναι τα σκυλιά και ο μεγαλύτερος μου φόβος η μοναξιά. Στους ανθρώπους με απωθεί η αγένεια και με ελκύει η αποφασιστικότητα. Η δημοσιογραφία για μένα είναι τρόπος ζωής, καθώς με συναρπάζει το γεγονός πως θα μεταδώσω μια πληροφορία ή ένα μήνυμα στο κοινό, και με αυτό τον τρόπο θα τους δημιουργήσω ένα οποιοδήποτε συναίσθημα. Αυτό που επιδιώκω και ονειρεύομαι ; Mια δική μου ραδιοφωνική εκπομπή.